لزوم تمرکز پلیس روی تخلفات بیّن

21:51 - 05 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۴۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست دادستان تهران با مسوولان برخی صنوف که بیش‌ترین ارتباط را با مردم دارند، شامل مشاوران املاک، نمایشگاه‌داران اتومبیل، آرایشگاه‌ها، پوشاک، قهوه‌خانه‌داران، رستوران‌داران، مهمان‌پذیرها و... با حضور برخی معاونان دادستان که سرپرستان نواحی مرتبط با صنوف می‌باشند و رییس پلیس اماکن تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ در این جلسه که روز سه‌شنبه (5 مرداد جاری) با هدف برنامه‌ریزی برای اتخاذ اقدامات پیش‌گیرانه نسبت به جرایم ارتکابی در بستر واحدهای صنفی تشکیل شد، عباس جعفری دولت‌آبادی  اظهار داشت سخت‌گیری و شدت عمل باید در موارد خاصی باشد و ممنوع کردن همه چیز عقلانی نیست. این گونه نباشد که دادسرا دستور بستن واحدها را صادر کند، اما دیگران با جلوگیری از بستن یا باز کردن مکان، رشوه بگیرند.

جعفری دولت‌آبادی از روسای اتحادیه‌های صنفی خواست که به واحدهای صنفی خود تأکید کنند از دادن رشوه بپرهیزند و از پلیس نیز خواست نسبت به موارد بیّن تخلف اقدام نماید.

وی در ادامه افزود: منظور از موارد بیّن، واحدهای صنفی دارای سابقه تخلف و متخلفان حرفه‌ای هستند. پلمپ چنین واحدهایی، پذیرش مردم را در پی دارد و این‌گونه نباشد که پس از پلمپ، فوراً اقدام به رفع آن شود و در این راستا، شفاعت‌ و توصیه پذیرفته نشود.

دادستان تهران به یکی از معاونان خود مسوولیت داد تا ضمن تشکیل جلساتی با مسوولان صنوف متعدد، پیرامون اقدامات پیش‌گیرانه‌ اتخاذ تصمیم نمایند و مواردی که نیاز به صدور دستور قضایی است، مشخص شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *