دادستان تهران: اشتغال نباید در حوزه جرم ایجاد شود

21:50 - 05 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۴۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست دادستان تهران با مسوولان برخی صنوف که بیش‌ترین ارتباط را با مردم دارند، شامل مشاوران املاک، نمایشگاه‌داران اتومبیل، آرایشگاه‌ها، پوشاک، قهوه‌خانه‌داران، رستوران‌داران، مهمان‌پذیرها و... با حضور برخی معاونان دادستان که سرپرستان نواحی مرتبط با صنوف می‌باشند و رییس پلیس اماکن تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ در این جلسه که روز سه‌شنبه (5 مرداد جاری) با هدف برنامه‌ریزی برای اتخاذ اقدامات پیش‌گیرانه نسبت به جرایم ارتکابی در بستر واحدهای صنفی تشکیل شد، عباس جعفری دولت‌آبادی هم‌چنین تأکید کرد: ما با کارآفرینی مخالف نیستیم، اما اشتغال نباید در حوزه‌ی جرم ایجاد شود.

دادستان تهران در توضیح اظهارات خود مبنی بر این که برخی صنوف بستر جرایم را فراهم می‌کنند، با ذکر مثالی، بنگاه‌های املاک و بنگاه‌های فروش اتومبیل را مرتبط با تعدادی از جرایم علیه اموال و جعل دانست و گفت: معمولاً مقدمه زمین‌خواری، راه‌اندازی دفاتر املاک در منطقه است که موجب می‌شود پس از مدتی اراضی به شهر تبدیل شود. هم‌چنین بسیاری از موارد فروش اموال مسروقه در صنوف خاص و یا جعل اسناد در بنگاه‌های فروش اتومبیل رخ می‌دهد، لذا لازم است اجازه‌ توسعه صنوف را ندهیم.

نکته‌ دیگری که دادستان تهران، توجه پلیس امنیت و اتحادیه‌داران را به آن جلب نمود، دقت در نحوه‌ی انجام وظیفه نسبت به واحدها بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *