رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چهارمین کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان مرکزی برگزار شد

3:45 - 06 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۳۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
چهارمین کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان مرکزی به ریاست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در اراک برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از  امور رسانه و روابط عمومی معاونت اجتماعی دادگستری استان، چهارمین نشست اعضای کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان مرکزی به ریاست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در اراک برگزار شد.

این کارگروه در اجرای تبصره یک ذیل ماده چهار که مسئولیت کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز را به عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار داده است، برگزار شد.
 
در جلسه فوق الزامات و پیش‌بینی‌های قانونی در مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که شامل سامانه‌های هوشمند الکترونیکی و یکپارچه سازی و تجمیع داده است، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین ماده 13 قانون مذکور که تشخیص کالای قاچاق از غیر قاچاق را مورد تاکید قرار می‌دهد، نیز مورد بررسی و اظهار نظر قرار گرفت.

از مصوبات این جلسه می‌توان به الزام اطلاع‌رسانی مستمر و مرتب کالاهای قاچاق از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به اتاق اصناف اشاره کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *