فوران آتشفشان «ساکورا جیما» در ژاپن + تصاویر

23:55 - 05 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۱۸۲
برای نخستین بار از سال 2013 میلادی، آتشفشان «ساکورا جیما» که از آن به عنوان یکی از خطرناکترین آتشفشانهای جهان نام برده می شود در منطقه «کیوشو» ژاپن فوران کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا، فوران آتشفشان از اوایل وقت امروز سه شنبه آغاز شد و به دنبال آن خاکستر آتشفشانی، سنگ ها و مواد مذاب تا ارتفاع 5 هزار متری به بیرون پرتاب شد.

سازمان هواسنجی ژاپن امروز اعلام کرد که پس از سال 2013 میلادی به این طرف، این اولین بار است که مواد مذاب این آتشفشان تا این ارتفاع به آسمان پرتاب می شود.

این آتشفشان تنها چند کیلومتر با مرکز شهر «کاگو شیما» فاصله دارد که یک بندر مهم در جنوب غرب ژاپن محسوب می شود و 606 هزار نفر جمعیت دارد.

سازمان هواشناسی ژاپن تا فاصله سه کیلومتری این آتشفشان اعلام هشدار صادر کرده است، اما از مردم خواسته شده دستکم تا فاصله پنج کیلومتری به آتشفشان نزدیک نشوند.

ژاپن به عنوان یک کشور دارای کوه های آتشفشانی بارها و بارها شاهد چنین وضعیتی بوده است. دو سال پیش فوران آتشفشان کوه «اونتاکه» این کشور باعث زخمی شدن هشت نفر شد.

ژاپن همچنین رده هایی از آتشفشان های فعال دارد و کوه «آسو» بزرگترین کوه فعال آتشفشانی در همین منطقه «کیوشو» است که امروز آتشفشان دیگری در آن فوران کرد. جزیره «میاکه جیما» که از لحاظ تقسیمات جغرافیایی متعلق به توکیو محسوب می شود نیز دارای یک کوه فعال آتشفشانی است.


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *