اعتیاد مادران به اینترنت و اختلال شخصیتی در کودکان

2:20 - 06 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۱۸۰
مادرانی که بیشتر وقت خود را به استفاده از شبکه های اجتماعی اختصاص می دهند به طور حتم کودکانی منزوی و گوشه گیر خواهند داشت.
اعتیاد مادران به اینترنت و اختلال شخصیتی در کودکانبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابراهیمی مقدم روان شناس درباره اعتیاد مادران به اینترنت اظهار داشت: اعتیاد بیش از اندازه به اینترنت و شبکه های پیام رسان برای مادرانی که فرزند خردسال دارند، می تواند آسیب زا باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در سالهای اخیر با ورود شبکه های مجازی به زندگی مردم و اعتیاد اکثریت اشخاص جامعه به این شبکه ها، کودکان زیادی از حداقل ارتباط با مادر محروم مانده اند که این مسئله در طولانی مدت می تواند سبب بروز آسیب و ناهنجاری های اجتماعی باشد. 

ابراهیمی مقدم افزود: مادرانی که بیشتر ساعات روز را به استفاده از فضای مجازی اختصاص می دهند علاوه بر اینکه فرزند خود را از ارتباط عاطفی و سالم محروم داشته اند، الگوی نامناسبی برای آنان خواهند شد چرا که کودک با الگوبرداری نادرست از رفتار مادر فضای مجازی را به عنوان اصلی ترین بخش زندگی خویش می پذیرد و این امر در طولانی مدت سبب ظهور افرادی منزوی و گوشه گیر و دارای شخصیتی تکامل نیافته در جامعه خواهد شد.

وی در پایان گفت: مادران با حفظ تعادل در استفاده از فضای مجازی و برقراری ارتباطی سالم و عاطفی با فرزند خود می توانند از بروز مشکلات شخصیتی و اختلالات روانی کودک که ممکن است بر اثر فقدان رابطه صحیح با مادر به وجود بیاید جلوگیری کرده و از میزان آسیب های اجتماعی که ممکن است بر اثر این مسئله بروز کند، بکاهند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *