بیش از ۲۰ میلیون تن کالا از مرزهای کشور صادر شد

16:12 - 04 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۸۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در بهار ۹۵ به میزان ۱۳ میلیون و ۴۷۷ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد و ۲۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تن کالا از مرزهای کشور صادر شد.
به گزارش گروه اقتصاد ، فرامرز مداح با اشاره به آمار صادرات و واردات در کشور، گفت: از مجموع کالاهای صادر شده، میزان یک میلیون و ۶۴۳ هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده‌ای از کشور خارج و میزان ۴۷۱ هزار تن از مرزهای جاده‌ای به کشور وارد شدند.
 
وی با اشاره به این که از مجموع واردات و صادرات سهم جاده ۷ درصد و سهم دریا ۹۳ ‌درصد بود، اظهارداشت: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم ۶۰ درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود، پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با ۱۴ و ۱۱ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.
 
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد در۳ ماهه اول سال ۹۵، مرز بازرگان با۲۲ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلک با ۲۰درصد و آستارا با ۱۱ درصد قرار دارند.
 
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ‌اعلام کرد: در ۳ ماهه ابتدای سال جاری، بیشترین تردد ورودی به ترتیب از مرزهای بازرگان با ۶۵ درصد، میرجاوه با ۱۲ درصد و آستارا با ۱۰ درصد بوده است.
 
وی افزود: بیشترین تردد خروجی به ترتیب از مرزهای بازرگان با ۲۳ درصد، میلک با ۱۹ درصد و دوغارون با ۸ درصد بوده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *