لزوم خرید هواپیماهای کوچک برای فعال شدن فرودگاه‌ها

4:00 - 04 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۴۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اعلام اینکه هم اکنون ۷ شرکت درخواست‌های خود را برای راه‌اندازی شرکت‌های هوایی ارایه کرده اند گفت: هم اکنون ۱۰ درصد پروازهای هوایی در ۴۰ فرودگاه انجام می‌شود و برای فعال شدن این فرودگاه‌ها باید هواپیماهای کوچک خریداری شود.
به گزارش گروه اقتصاد ، اسعدی سامانی با اشاره به سهمیه پروازهای هایی در فرودگاها در کشور گفت: هم اکنون ۱۰ درصد پروازهای هوایی در ۴۰ فرودگاه انجام می‌شود و برای فعال شدن این فرودگاه‌ها باید هواپیماهای کوچک خریداری شود.
 
وی با بیان اینکه باید فرصت بیشتری برای شرکت های هواپیمایی در نظر گرفته شود، گفت: شرکت‌های هواپیمایی به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد کرده‌اند حداقل ۲سال به آنها فرصت داده شود تا بتوانند سرمایه خود را افزایش دهند.
 
اسعدی سامانی یادآورشد: تعیین این میزان کفایت سرمایه برای شرکت هوایی زیاد است و برای فعال شدن این ۴۰ فرودگاه در کشور، شرکت‌های هوایی می‌توانند با سرمایه گذاری کمتر با استفاده از هواپیماهای کوچک این فرودگاه‌ها را فعال کنند.
 
وی با اشاره به تعداد تقاضا برای راه‌اندازی شرکت های هوایی جدید در کشور تصریح کرد: هم اکنون ۷ شرکت درخواست‌های خود را برای راه‌اندازی شرکت‌های هوایی ارایه کرده اند که در صورت کسب شرایط مورد نیاز می توانند مجوز بهره برداری خود را دریافت کنند.
 
سازمان هواپیمایی کشوری اوایل بهمن ماه سال گذشته طرح کفایت سرمایه مالی شرکت های هوایی را ابلاغ کرد تا تمام شرکت‌های هوایی فعال و تازه تاسیس برای فعالیت هوایی جابجایی بار و مسافر به صورت چارتری و برنامه ای حداقل باید ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه داشته باشند.
 
سازمان هواپیمای کشوری در این مصوبه به تمام شرکت های هوایی ۶ ماه فرصت داد تا در مرداد ماه سال ۱۳۹۵ سرمایه خود را حداقل به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیار ریال افزایش دهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *