از سرزمین باران تا ساختمان سازمان مدیریت / سخنگوی خوش سخن کیست؟

9:25 - 04 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۴۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نوبخت سیاستمدار اعتدال گرا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سخنگوی دولت ایران و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه است که از همان روزهایی اول تشکیل کابینه یازدهم در میان دولت مردان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمدباقر نوبخت حقیقی در سال ۱۳۲۹ در رشت متولد شد.

نوبخت، در دهه سوم زندگی اش، مدیر دبیرستان دکتربهشتی (شاهپور) رشت بود و پس از آن مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه و سپس چهار دوره نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی بعد از آن به عنوان معاون پژوهشهای اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، فعالیت کرد.

محمد باقر نوبخت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) از حامیان حسن روحانی بود و بعنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی وی فعالیت می‌کرد و به استانهای مختلف برای جذب آراء مردم برای روحانی سفر می‌کرد.

وی دارای مدرک دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد علوم و تحقیقات است.

گفتنی است علی نوبخت حقیقی، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم برادر اوست.


ساکن طبقه آخر ساختمان مدیریت و برنامه‌ریزی


بعد از انتخاب ریاست جمهوری یازدهم، رییس دولت یازدهم محمد باقر نوبخت را به سمت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور منصوب کرد.

بدنبال آن در ۱۹ آبان ۱۳۹۳، با دستور رئیس جمهور و تصویب شورای عالی اداری با ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور احیاء گردید.

بعد از آن در ۸ دی ۱۳۹۳ و بدنبال احیاء سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، حسن روحانی، رئیس جمهور، طی حکمی محمدباقر نوبخت را بعنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب کرد.

سخنگوی خوش صحبت دولت

با تصویب هیئت وزیران در تاریخ ۱۳۹۲/۶/۶ محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور به عنوان سخنگوی دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران معرفی شد و انصافا در این پست حساس و مهم هم توانست تعامل خوبی با سازمانهای دیگر و خبرنگاران داشته باشد و با لحن و گفتار متین خود شیب بسیاری از انتقادها را ملایم کند.

اما آنچه مسلم است با کاهش قیمت نفت و افزایش هزینه های برخی از دستگاههای دولتی کار برای نوبخت و همکارانش در ساختمان سازمان مدیریت سخت تر از قبل می شود، تازه باید به این مشغله ها ترافیک رسانه ای شدن فیش های نجومی حقوق برخی از مدیران را هم اضافه کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *