بخش ترانزیت در سال جاری 100 درصد رشد کرد

23:15 - 03 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۴۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر کل راه آهن شمال شرق گفت : با افزایش 5 کیلومتر خطوط فرعی احداثی در ایستگاه اینچه برون و تقویت امکانات و تجهیزات خود رشد قابل توجهی در جذب درآمد مخصوصا در حوزه ترانزیت را به خود کسب کرده ایم.
به گزارش گروه اقتصاد ،محمد رضا قربانی با اشاره به رشد 100 درصدی بخش ترانزیت در کشور گفت: این اداره کل، خرداد ماه سال جاری به نسبت سال قبل دربخش حمل و نقل ریلی رشد 100 درصدی را کسب کرده که در آمد سه ماهه سال جاری نسبت به سال قبل 683 درصد رشد داشته است.
 
وی افزود: با نگاهی به عملکرد میزان حمل و نقل ومخصوصا درحوزه ترانزیت، شاهد رشد 606 درصدی میزان ترانزیت را در سال جاری بوده ایم و در بررسی های به عمل آمده در سهم تناژ، بخش ترانزیت نیز در سال جاری رشد 100 درصد داشتیم.
 
مدیر کل راه آهن شمال شرق تصریح کرد : صادرات کالاهایی همچون سیمان ، سنگ آهن ،کلینکر، کود شیمیایی به کشورهای ترکمنستان ، قزاقستان حتی روسیه و کشورهای CIS سهم مهمی در حمل و نقل بین المللی ایفا کرده که میزان حمل و نقل بین المللی در خرداد ماه سال جاری 755.5 درصد افزایش و در بخش ترانزیت نیز مبلغ بیش از 22 میلیارد ریال درآمد ناخالص توسط اداره کل راه آهن شمال شرق (2)حاصل شد.
 
قربانی تاکید کرد : رشد در حوزه صادرات و ترانزیت از طریق این حوزه موجب شده است تا کشورهای همسایه بیش از گذشته تشویق و ترغیب به همکاری مشترک با کشور ایران در بخش ریلی واستفاده از مسیرهای ریلی شوند.
 
مدیر کل راه آهن شمال شرق تصریح کرد : آمار موجود نشان می دهد که راه آهن این استان توانسته است بخشی از حمل و نقل جاده ای را به خود جذب نمود و با حمل محموله ترانززیت نفت کوره از اینچه برون به بندر عباس به رشد قابل توجهی دست پیدا کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *