رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود آمریکا به جنگ علیه تروریسم باید با هماهنگی دولت سوریه باشد

7:08 - 05 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۲۰۳
دسته بندی: سیاست
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: ورود آمریکا و روسیه در جنگ علیه ترور باید با هماهنگی دولت سوریه باشد و دولت این کشور باید در مجموع در جریان این موضوع باشد و با رضایت مقامات و مردم این کشور این اقدامات انجام شود.
شفیعینوذر شفیعی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره اینکه ایا توافق آمریکا و روسیه در راستای مبارزه با تروریسم در سوریه مثمر ثمر خواهد بود اظهار کرد: داعش و النصره در حال حاضر جزو گروه های تروریستی هستند که در سوریه فعال اند و بیشتر عضو گیری آنها از ناحیه خارج است یعنی در واقع این گروه ها مجموعه ای مزدورانی هستند که از جانب عربستان سعودی در سوریه می جنگند.

وی افزود: مهمترین شکل اقدامات این گروهک ها انجام عملیات تروریستی آن هم به بدترین شکل ممکن است از این رو طبیعی است دولت بشار اسد و یا هر دولت دیگری در این شرایط از هر گونه تصمیمی برای سرکوبی این نیروها استقبال کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تصریح کرد: مقابله با این نیروها، مقابله با تروریسم است منتها هر اقدامی یک سری شروطی دارد یعنی هر گونه هماهنگی بین آمریکا و روسیه در راستای مقابله با تروریسم باید فقط معطوف به این موضوع باشد.

شفیعی تاکید کرد: اگر چیزی خارج از موضوع مبارزه با تروریسم به خصوص مربوط به حاکمیت دولت سوریه از سوی آمریکا و روسیه در جهت حضور در این کشور مطرح باشد غیر قابل قبول است.

وی خاطرنشان کرد: ورود آمریکا و روسیه به جنگ علیه تروریسم باید با هماهنگی دولت سوریه باشد و دولت این کشور باید در مجموع در جریان این موضوع باشد و با رضایت مقامات و مردم این کشور این اقدامات انجام شود.

وی تصریح کرد: بدون شک بعد از اینکه گروه های تروریستی از بین رفتند باید نیروهایی که برای این کار وارد این کشور شدند خاک سوریه را ترک کنند چون در غیر این صورت در واقع این کشورها با هدف دیگری وارد سوریه شدند که این اهداف ممکن است با حاکمیت،رضایت و حقوق بین الملل دولت سوریه مغایر باشد و در واقع هدف اصلی مبارزه با تروریسم را که مد نظر بوده تحت شعاع قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تاکید کرد: اگر روسیه و آمریکا در راستای ضربه زدن به حاکمیت دولت سوریه به این کشور وارد شوند این اقدام به لحاظ حقوق بین المللی محکوم است.

شفیعی خاطرنشان کرد: اگر کشور آمریکا و روسیه هدف دیگری را غیر از مبارزه با تروریسم در راستای حضور در سوریه مد نظر قرار دهند این تصور ایجاد می شود که هدف آنها حضور در سوریه و طرح ایجاد تغییر در این کشور بوده و از این رو این مداخله روند حضور آنها در سوریه را به منظور مبارزه با تروریسم تحت شعاع قرار می دهد و به لحاظ بین المللی مشروطیت این موضوع را زیر سوال خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *