رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغازِ "پایان خویشتن داری" نیروهای ایرانی+فیلم و عکس/ سرلشکر جعفری: منتظر دستوریم/ فاز جدید جنگ ایران و آل سعود

9:36 - 08 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۱۴۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
اگر کشور ما و ملّت ما بخواهد در مقابل عناصر اذیّت‌کننده و موذی عکس‌العمل نشان بدهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود؛ ما تا حالا خویشتن‌داری کردیم.
-گروه سیاسی: "از سال گذشته به صورت متمرکز شبکه اطلاعاتی عربستان و آمریکا برنامه‌ای را برای ایجاد ناامنی در ایران آغاز کردند." این جمله را سردار مجید ارجمندفر جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمالغرب کشور شنبه‌شب در حاشیه یادواره شهید پرویز عطایی در جمع خبرنگاران عنوان کرد. وی این را هم گفت: این دو کشور ارتباطاتی را با گروه‌های سنتی و پژاک برقرار کردند، به گونه‌ای که شبکه اطلاعاتی عربستان با حاج‌ احمدی در آلمان جلسه‌ای را برگزار می‌کند. به گفته این مقام سپاه در این جلسه "وعده تجهیز و تامین منابع مالی برای این گروه‌ها داده شده است."

یسیس

سردار ارجمندفر علاوه بر این افزود: "در همین راستا همچنین در اقلیم کردستان نیز جلسات دیگری توسط کنسولگری‌های خود این کشورها برگزار می‌شود."

وی با بیان اینکه این جلسات در راستای ایجاد انسجام بیشتر بین گروه‌های سنتی برگزار شده است، گفت: گروه‌های سنتی با حدود 36 سال فعالیت این شبکه‌های اطلاعاتی دور یکدیگر جمع می‌شوند.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمالغرب کشور در رابطه با ماموریت‌ این گروه‌ها ابراز کرد: این گروه توسط کشورهای عربستان و آمریکا، پشتیبانی تسلیحاتی و تجهیزاتی می‌شد.

آغازِ

اسنادی که از بازجویی تروریست ها در ایران به دست آمد

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به صحبت های روز گذشته سردار مجید ارجمندفر جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمالغرب کشور که گفته بود "گروهک های تروریستی شمالغرب کشور توسط عربستان و آمریکا پشتیبانی تسلیحاتی و تجهیزاتی می‌شوند"، ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه سیاست خارجی کشورمان در قبال این موضوع اظهار کرد: متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما هنوز به عربستان و آمریکا خوشبین است درحالیکه در حمایت مالی و تسلیحاتی این دو کشور از تروریست های مخالف ایران، هیچ شک و تردیدی نیست. 

فرمانده پیشین لشکر 27 محمد رسول الله سپاه با بیان اینکه در اسناد و مدارک به دست آمده و همچنین در بازجویی های به عمل آمده کاملا مشخص شده که حمایتهای عربستان و آمریکا، گروهک های تروریستی را روانه مرزهای ایران کرده است گفت: با این وجود دستگاه دیپلماسی کشور هنوز که هنوز است به آمریکا و عربستان خوشبین است و آنچنان که در شان نظام جمهوری اسلامی است در برابر آنها موضع گیری نمی کند و همین امر باعث گستاخی روزافزون آنها شده است.

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه حمایت عربستانی ها از تروریست های مخالف ایران باید سریعا از سوی دستگاه سیاست خارجی ما پیگیری شود گفت: تنها تیزهوشی و تیزبینی رزمندگان اسلام است که جلوی توطئه های عربستان در ایران را گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: با وجود آنکه سازمان های بین المللی چندان قابل اعتماد نیستند و آبی از آنها برای ما گرم نمی شود اما دستگاه سیاست خارجی ایران باید اسناد توطئه های عربستان در ایران را در اختیار این سازمان ها قرار دهد.

جانشین اسبق قرارگاه ثار الله تهران در پایان با بیان اینکه عربستان تحت رهبری آمریکا با همه توان و تمام دلارهایش در صدد ایجاد ناامنی در ایران است خاطرنشان کرد: اگر فرزندان این ملت هوشیار نباشند و پیش بینی و پیشگیری دقیقی نداشته باشند، قطعا این گروهک های تروریستی وارد کشور می شوند و فجایعی به مراتب بدتر از اتفاقات فرانسه و بلژیک را رقم می زنند.



یسیس

آل‌سعود به دشمنان آشکار ایران اضافه شد

پیش‌تر نیز، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری صبح پنج شنبه (31 تیر ماه) در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی(ع) با تأکیدبر "برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند"، گفت: امروز آمادگی داریم تا قایق‌های متجاوز به خلیج فارس را توقیف کنیم و با بازوان پرتوان نیروی دریایی، ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم.


یسیس

فرمانده کل قوا: تا حالا خویشتن‌داری کردیم

رهبر انقلاب در نهمین مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر  هشتم در مهر ماه سال 94 بیان کردند: اگر کشور ما و ملّت ما بخواهد در مقابل عناصر اذیّت‌کننده و موذی عکس‌العمل نشان بدهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود؛ ما تا حالا خویشتن‌داری کردیم. در قضایای متعدّدی خویشتن‌داری کردیم؛ دست ایران اسلامی از خیلی‌ها بازتر است، توانایی‌های ما، امکانات ما از خیلی‌ها بیشتر است؛ میدانند که اگر بخواهند هماوردی کنند با نظام جمهوری اسلامی، در هیچ صحنه‌ای حریف نمیشوند. ما رعایت ادب اسلامی، رعایت حرمت برادری در امّت اسلامی را نگه داشتیم؛ ما میتوانیم عکس‌العمل نشان بدهیم. اگر بنا شد عکس‌العمل نشان بدهیم، عکس‌العمل‌های ما خشن هم خواهد بود، سخت هم خواهد بود.

یسیس

ایشان همچنین اضافه کردند: امتحان کردند ملّت ایران را؛ در قضیّه‌ی جنگ هشت‌ساله، همه‌ی اینها -این دوروبری‌ها- و همه‌ی قدرتهای شرق و غرب از یک عنصر خبیثِ فاسد حمایت کردند و دفاع کردند و همه‌شان سیلی خوردند؛ خود آن عنصر فاسد سیلی خورد و به تبع او همه‌ی آن کسانی که [از او] حمایت کرده بودند سیلی خوردند؛ ایران را شناخته‌اند؛ اگر نشناخته‌اند، بشناسند.


یسیس

سپاه برای پاسخ به گستاخی‌های عربستان و بحرین منتظر دستور است


سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال 95
پیرامون نگاه و رفتار سپاه در قبال اقدامات اخیر برخی از کشورهای عربی در شورای همکاری خلیج فارس گفت: رژیم‌هایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آنها، مظهر عقب‌ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخی‌ها و رفتار سفیهانه‌ آنها، که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست با طراحی و برنامه‌ریزی، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور می‌باشد.

موشک‌های‌ ما که دقیق‌تر و ویرانگرتر شده‌اند، بیش از پیش تکثیر خواهند شد

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما به گزینه‌ نظامی اگر پیش آید مانند هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم و آمریکا هم مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های موشکی سپاه و تصریح بر ادامه مسیر توسعه آن ادامه داد: موشک‌های‌مان که دقیق‌تر و ویرانگرتر شده‌اند، بیش از پیش تکثیر خواهند شد و موضع آمریکایی‌ها انفعالی و ناشی از شدت وحشتی است که از توان و آمادگی‌های موشکی سپاه پیدا کرده‌اند لذا دشمنان باید در این وحشت بمانند و دست و پا زدن‌های بیشتر، آنها را سریع‌تر در باتلاق خودساخته‌شان فرو خواهد ‌برد.

عربستان در تیر رس راکت های ایرانی

با بررسی کوتاه می‌توان دریافت که راکت های ساخته شده توسط متخصصان ایرانی می توانند دورترین پایگاه های دشمن‌های منطقه ای از جمله عربستان سعودی  را مورد هدف قرار دهند.

در صورت هرگونه چالش جدی بین ایران و کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی با توجه به فاصله 1756 کیلومتری تهران-ریاض، 5 موشک زیر می توانند نقاط حساس عربستان را مورد هدف قرار دهند.

یسیس


موشک سجیل

موشک سجیل نخستین موشک "زمین به زمین" با برد 2000 کیلومتر دو مرحله‌ای سوخت جامد در کشور است که توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. این موشک برد بلند متحرک ایرانی می تواند به راحتی از جنوبی ترین نقطه ایران تمام سرزمین آل سعود را مورد هدف قرار دهد.

برخی از ویژگی های این موشک عبارتست از:

*دقت بالا در اصابت به اهداف تعیین شده
*زمان بسیار کوتاه آماده سازی و عملیاتی شدن سامانه پرتاب
*زمان بسیار کوتاه انتقال سایت پرتاب دیسک پس از شلیک
*قابلیت لانچر متحرک
*قابلیت حمل موشک آماده شلیک
*بهره مندی از سیستم tvc
*برخورداری از سامانه پرتاب متحرک با قابلیت حمل موشک آماده پرتاب

یسیس

خلیج فارس

موشک هوشمند و بالستیک "خلیج فارس " یک موشک مافوق صوت و کشتی‌زن بوده و تفاوت آن با موشک‌های قبلی این است که دیگر موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیر صوت و به صورت کروز عمل می‌کردند اما "خلیج فارس " با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.

برخی از ویژگی های این موشک عبارتست از:

*اصابت به انواع ناوها و شناورهای دشمن را در دریا و ساحل با سرعتی مافوق صوت

*امکان مورد هدف قرار دادن هرگونه ناو و یا شناور دشمن به صورت عمودی از ارتفاع بالا

یسیس

موشک‌های شهاب

خانواده موشک‌های شهاب (شهاب1، 2 ،3 و . . . ) به راحتی می توانند تمام سرزمین عربستان سعودی  را مورد هدف قرار دهند.

با مدل اول این موشک(شهاب -آ3 با بردی برابر 1300 کیلومتر) می توان از منطقه جنوبی ایران تمام نقاط حساس عربستان را با خاک یکسان کرد.

بر اساس اعلام برخی از منابع خبری، مدل سوم این موشک (شهاب - ب3 ) با کلاهکی سنگین تر و توانایی هدف قرار دادن اهدافی در 2000 کیلومتری را در اختیار دارد.(فیلم لحظه شلیک موشک‌ بالستیک شهاب)


یسیس

موشک قدر

ایران با استفاده از موشک بالستیک قدر، می تواند 70 درصد آسیا را مورد هدف قرار دهد و هیچ سامانه دفاعی قدرت مقابله با این موشک را ندارد و این موشک در نهایت به هدف اصابت خواهد کرد.(فیلم لحظه شلیک موشک‌ دوربرد قدر)

عاشورا

به گفته منابع آمریکایی و اسرائیلی موشک بالستیک میان برد عاشورا ( با برد 2500 کیلومتر) می تواند در شرق اروپا ویرانی گسترده‌ای را ایجاد کند، با این تفاسیر تقریبا تمام نقاط عربستان در تیررس عاشورا قرار می گیرند.




ناصر
|
-
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
ما جنگ طلب نیستیم اما در برابر گزافه گویی های دشمن و خطای احتمالی مقابله می کنیم.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
ما باید در زمینه ساخت و تولید انبوه زیردریایی های فاتح، بعثت، ناوشکن راهبردی "خلیج فارس" و ناوشکن های جدید، سرعت عمل بیشتری به خرج دهیم تا در عرصه دریا از لحاظ تجهیزات نظامی هیچ کم و کسری نداشته باشیم و همچنین سرعت بخشیدن به تکمیل و ساخت سامانه باور ۳۷۳ و دریافت کامل پنج آتشبار S-300 که اگر خطایی از طرف عربستان سقوطی اتفاق بیفته تمام ملت ایران با هر باور و تفکر و سلیقه و قومی درپشت سر دولت خود و نظام هستند و حمایت میکنن منتها جنگی حساب شده که جایی برای احتمال و خطا باقی نگذارد و پوشش نقطه ضعف های احتمالی و ارتقاء نقاط قوت در تمامی زمینه ها و حالت های ممکن و مهندسی و مدیریت و پیروزی در چند جنگ همزمان در مقابل دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای، باید با تلاش و همت با سرعت تمام در این مسیر به سمت هدف حرکت کنیم طوری که بیشترین صدمه و آسیب را به دشمن و یا دشمنان بزنیم و کمترین صدمه را ببینیم.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
دودمان خاندان آل سعود را بر باد رفته می بینم.
بی نام
|
-
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
ایرانی واقعی و باغیرت و مسلمان حقیقی و اصیل پای اسلام و انقلاب ایستاده است و امثال ال سعود را در صورت ایجاد کوچکترین حرکات احتمالی گروههای تکفیری در داخل کشور از صحنه روزگار محو خواهد نمود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *