سعید روستایی برنده جایزه حافظ برای فیلم نامه ابد و یک روز شد/ از جمشید هاشم پور به پاس یک عمر فعالیت هنری تقدیر شد

0:00 - 03 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۰۹۸
در شانزدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ جایزه بهترین فیلم نامه سینمایی به سعید روستایی اهدا شد و از جمشید هاشم پور به پاس یک عمر فعالیت هنری تقدیر شد.
سعید روستایی برنده جایزه حافظ برای فیلم نامه ابد و یک روز شد/ از جمشید هاشم پور به پاس یک عمر فعالیت هنری تقدیر شدبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ؛ جایزه یک عمر فعالیت هنری با حضور فرامرز قریبیان و سعید راد به جمشید هاشم پور اهدا شد.

فرامرز قرییبان در این لحظه گفت: هاشم پور بیشتر از نیم قرن در سینما خدمت کرده و یکی از بزرگان سینما محسوب می شود.

وی ادامه داد: به نظر من حافظ معتبر ترین جایزه سینمای ایران است چون جهت گیری ندارد. 

سعید راد در این بخش از برنامه تصریح کرد: در یک دوره زمانی کسانی در سینمای ایران وارد می شوند که آن دوران را می سازند و یکی از آن افراد که دو دهه قهرمان سینما بود جشمید هاشم پور است.

وی یادآور شد: هاشم پور  و امسال او به خاطر صداقت و کم حرف بودنشان و افرادی مانند سعید امیر سلیمانی و عزت الله رمضانی فر از جمله این افراد هستند.

- جمشید هاشم پور پس از دریافت جایزه حافظ گفت: این جمع ها بسیار خوب است اما اینکه از کارگردان ها به عنوان سازندگان سینمای ایران افرادی چون مسعود کیمیایی، رسول ملا قلی پور، جمال شورجه، زنده یاد علی حاتمی و تهمینه میلانی از جمله این افراد هستند.

- در بخش معرفی بهترین فیلم نامه در سینما نویسنده های آثاری همچون نهنگ عنبر، چهارشنبه 19 اردیبهشت، ابد و یک روز، کوچه بی نام، اشکان انگشتر متبرک و چند داستان دیگر نامزد شدند و از بین این آثار با حضور سیروس الوند و یدالله صمدی به سعید روستایی برای فیلم نامه ابد و یک روز اهدا شد.

- در بخش دیگری از این برنامه، موسقی زنده توسط کوروش تهامی و رضا یزدانی اجرا شد. در یخش معرفی فیلمنامه بهترین تلویزیونی سریال های کیمیا، دندون طلا و میکائیل حضور داشتند که با حضور شیلا خداداد و مریم معصومی تندیس حافظ به مسعود بهبهانی نیا برای سریال کیمیا اهدا شد.

- در بخش معرفی بهترین موسیقی متن که نامزدهایی چون ستار اورکی برای فیلم دوران عاشقی، آهنگساز نهنگ عنبر، آهنگساز در دنیای تو ساعت چند است، ارغوان و بادیگارد حضور داشتند که با حضور کمند امیر سلیمانی و مهران غفوریان تندیس حافظ به کریستف رضاعی برای فیلم دنیای تو ساعت چند است اهدا شد.

- در بخش دیگری از این برنامه با حضور دانیال حکیمی و رضا عطاران جایزه بهترین کارگردانی به سامان مقدم اهدا شد. تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی توسط عبدالله اسکندری و بهنوش طباطبایی به محمد امامی تهیه کننده سریال «شهرزاد» اهدا شد. سيد محمد امامي، تهيه كننده شهرزاد، جايزه خود را به پدرش تقديم كرد.

- تندیس جایزه بهترین بازیگر کمدی مرد توسط میلاد کی مرام و لیلا اوتادی، به احمد مهرانفر بابت «پایتخت چهار» اهدا شد. توسط مرجانه گلچین و الیکا عبدالرزاقی نیز تنديس بهترين بازیگر زن تلویزیونی به نسرین نصرتی برای «پایتخت 4» اهدا شد.

- آنا نعمتی و مسعود رایگان برای اهدای جایزه بهترین بازیگ زن روی سن آمدند. مهتاب کرامتی بهترین بازیگر زن سینمایی برای بازی در «عصر یخبندان» شد. محمد سریر و افشین یداللهی هم برای اهدای جایزه بهترین ترانه روی سن آمدند. تندیس حافظ بهترین ترانه، به سالار عقیلی برای ترانه «معمای شاه» رسید.

- پرستو گلستانی و نفیسه روشن برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی روی صحنه آمدند. جایزه بهترین بازیگر زن درام به ستاره اسکندری برای بازی در سریال «دندون طلا» رسید. تندیس بهترین بازیگر مرد سینما توسط پوریا پورسرخ و لیندا کیانی، به نوید محمد زاده و فرهاد اصلانی اهدا شد. حسام نواب صفوی و سارا منجزی هم برای اهدای جایزه بهترین کارگردانی روی سن آمدند. 

- تندیس بهترین کارگردان در بخش سینما به علیرضا رئیسیان برای فیلم «دوران عاشقی» اهدا شد؛ علیرضا رئیسیان اظهار کرد : در دنیا دو جشن سینمایی وجود دارد که بیش از 5 ساعت طول می کشد، یکی اسکار است و دیگری جشن حافظ!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *