الگوی جوان آلمانی - ایرانی عامل جنایت مونیخ که بود؟

20:49 - 02 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۰۷۳
بازجوهای آلمانی با اشاره به اختلال روانی عامل حمله خونین مونیخ، هرگونه ارتباط میان وی و گروهک تروریستی داعش را رد کردند.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از العالم، «توماس اشتاین کراوس» دادستان کل مونیخ آلمان اعلام کرد که عامل تیراندازی شهرمونیخ جنایت خود را با الگو گرفتن از «آندرس برینگ بریویک» قاتل نروژی که 5 سال پیش 77 شهروند نروژی را به قتل رساند، انجام داد.

5 سال قبل یک شهروند نروژی دارای تمایلات ملی گرایانه راست افراطی با حمله مسلحانه به دو نقطه در نروژ 77 نفر را به قتل رساند؛ قاتل نروژی دارای تمایلات ضدمهاجران بود.

دادستان مونیخ به خبرنگاران گفت: به نظر می رسد این جوان 18 ساله بدون انگیزه سیاسی دست به چنین اقدامی زده باشد و به همین علت این پرونده با فرضیه اختلال روانی بررسی می شود.

پلیس آلمان نیز با تاکید بر این که شواهد و قراینی به دست آورده است که از اختلال روانی عامل تیراندازی مونیخ حکایت می کند، هرگونه ارتباط میان عامل این حمله با گروهک تروریستی داعش را رد کرد.

به گفته پلیس آلمان، شهروند ایرانی - آلمانی حمله کننده به مرکز خرید مونیخ ارتباطی با گروه داعش یا دیگر گروه های افراط گرا نداشته و به گواه همسایگانش، وی فردی با رفتار کاملا عادی و معمولی بوده و به هیچ وجه اهل شورش نبوده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از همسایگان عامل حمله شهر مونیخ اعلام کرد که وی هیچ وقت با پلیس یا همسایگانش مشکلی نداشته است.

درحالی که عامل حمله دیروز(جمعه) در شهر مونیخ یک جوان ایرانی-آلمانی هجده ساله معرفی شده است، برخی منابع تصویری از این فرد منتشر کردند.

الگوی جوان ایرانی- آلمانی عامل جنایت مونیخ که بود؟

این جوان  «علی سنبلی» معرفی شده است.

شمار قربانیان تیراندازی در مرکز خرید اولمپیا در شمال غربی شهر مونیخ آلمان به ۹ نفر رسید.

به گفته رئیس پلیس مونیخ 16 نفر دراین تیراندازی مجروح شدند که حال سه نفر از آنان وخیم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *