بی ام و نسخه‌ خاص M5 Competition Edition را معرفی کرد + تصاویر

23:55 - 02 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۰۸۷۴
بی‌ام‌و نسخه‌ تولید محدود و خاصی از مدل توانمند M5 را با نام Competition Edition تولید کرده است که به احتمال قوی، نسخه‌ نهایی نسل فعلی سری ۵ است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از زومیت، در دنیای بی‌ام‌و، عبارت Competition Edition به معنای وجود یک نسخه‌ خاص از مدل M5 است. این مدل دارای قدرت ۶۰۰ اسب بخار است که توسط یک پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 تویین توربو تولید می‌شود؛ چنین قدرتی حدود ۴۰ اسب بخار بیش از نسخه‌ استاندارد M5 است. گشتاور تولیدی این خودرو نیز معادل ۶۹۹ نیوتن‌متر است که نسبت به مدل استاندارد این خودرو ۲۱ نیوتن‌متر افزایش یافته است. پیشرانه‌ این خودرو به یک جعبه دنده‌ ۷ سرعته‌ دوبل کلاچ متصل شده است که M5 را قادر می سازد تا ظرف ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مدل Competition Edition در بازار ایالات متحده عرضه نخواهد شد، اما مشتریان آمریکایی بزودی خواهند توانست مدل M5 Pure Metal Silver Limited Edition را خریداری کنند که از مشخصاتی مشابه با این مدل بهره مند است.

بی‌ام‌و M5 کامپتیشن ادیشن دارای امکاناتی است که پیش‌تر در مدل M5 Competition package نیز به کار رفته بودند. این خودرو مجهز به امکاناتی چون سیتم تعلیق خشک‌تر با ارتفاع کمتر، برنامه‌ریزی مخصوص برای دیفرانسیل فعال عقب، فرمان دقیق‌تر و برنامه‌ریزی جدید برای سیستم کنترل پایداری برخوردار است. مدل کامپتیشن ادیشن مجهز به رینگ‌های بسیار زیبا به رنگ مشکی است که دارای ابعاد 265/35R-20 در جلو و 295/30R-20 در عقب هستند. تغییرات در نمای خارجی نیز شامل استفاده از تریم فیبر کربنی می‌شود، این مدل تنها در دو رنگ سفید Mineral و کربن بلک قابل سفارش خواهد بود که هر دو از نوع متالیک هستند.

در کابین مدل کامپتیشن ادیشن از دو رنگ سیاه و سفید استفاده شده است؛ همچنین صندلی‌های اسپرت این خودرو نیز دارای دوخت زیبا و خاصی هستند. این خودرو به امکاناتی مجهز است که برای داشتن آن‌ها در مدل عادی M5 باید مبلغ اضافی را پرداخت کرد؛ این امکانات شامل سیستم صوتی Bang & Olufsen، سیستم نمایشگر سربالا (هداپ دیسپلی) و هشدار خروج از خط می‌شود. از این خودرو به تعداد ۲۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد که ۱۰۰ عدد آن‌ها به رنگ سفید و ۱۰۰ عدد دیگر نیز به رنگ مشکی کربن خواهند بود، همچنین در هر مدل پلاکی نصب خواهد شد که نشان می‌دهد این چندمین شماره از این ۲۰۰ دستگاه است.

در بازار آلمان این خودرو با قیمت ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ یورو عرضه خواهد شد که چیزی حدود ۱۴۵ هزار دلار می‌شود. این مبلغ ۲۵ هزار یورو از قیمت M5 معمولی گران‌تر است. البته اگر M5 را به امکاناتی مشابه این مدل مجهز کنید، اختلاف قیمت آن‌ها به کمتر از ۸ هزار یورو خواهد رسید که در این صورت خرید این نسخه‌ خاص و تولید محدود کاملا توجه پذیر می‌شود.


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *