دولت از پذیرش دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران حمایت می کند

17:58 - 19 آذر 1393
کد خبر: ۲۰۰۷۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون اول رئیس جمهور پذیرش متقاضیان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه برای تحصیل در دانشگاه های ایران و از جمله دانشگاه تربیت مدرس را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این امر می تواند در ترویج فرهنگ کشورمان موثر باشد.

: معاون اول رئیس جمهور  پذیرش متقاضیان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه برای تحصیل در دانشگاه های ایران و از جمله دانشگاه تربیت مدرس را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این امر می تواند در ترویج فرهنگ کشورمان موثر باشد.


به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.اسحاق جهانگیری در این جلسه دانشگاه تربیت مدرس را از دانشگاه های اصلی و پراهمیت کشور برشمرد و بر لزوم توسعه علم و فناوری و ارتقاء روزافزون بنیه علمی این دانشگاه تاکید کرد.


معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی مشکلات دانشگاه تربیت مدرس نظیر نیاز به تجهیزات و برخی امکانات گفت: تاکنون کارهای خوبی توسط مسئولین این دانشگاه صورت گرفته و با حمایت‌های دولت شاهد رفع مشکلات و پویایی هرچه بیشتر این دانشگاه خواهیم بود.


جهانگیری پذیرش متقاضیان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه برای تحصیل در دانشگاه های ایران و از جمله دانشگاه تربیت مدرس را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این امر می تواند در ترویج فرهنگ کشورمان موثر باشد و دولت نیز از پذیرش دانشجویان خارجی حمایت می کند.


در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، سرپرست دانشگاه تربیت مدرس ضمن معرفی مختصر این دانشگاه به ارائه گزارشی از تعداد اساتید، دانشجویان و رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پرداخت.


وی همچنین از ارتقاء مستمر رتبه تولید علم و تعداد مقالات منتشر شده در دانشگاه تربیت مدرس بعنوان نقاط قوت این دانشگاه یاد کرد و گفت: البته این دانشگاه در بخش تجاری سازی فناوری ها و گسترش رابطه با صنایع کشور دارای ضعف‌هایی است که درصدد رفع آن هستیم.


در این جلسه نتیجه حسابرسی و اصلاحیه بودجه سال ۹۲ و همچنین بودجه تفصیلی سال ۹۳ دانشگاه تربیت مدرس مورد بررسی قرار گرفت و پس از گفتگو به تصویب رسید.


در این نشست همچنین در خصوص برخی مسائل مربوط به امور معمول دانشگاه نظیر چارت تشکیلاتی چند دانشکده، تامین اعتبار و دریافت مجوز لازم برای تمدید برخی ماموریتها و انتخاب اعضاء جدید کمیسیون دائمی دانشگاه تصمیم گیری شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *