ایران دست از مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ برنخواهد داشت

17:57 - 19 آذر 1393
کد خبر: ۲۰۰۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مستشار دادگاه تجدید نظر استان تهران با بیان اینکه ایران دست از مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ برنخواهد داشت، گفت: قاچاقچیان مواد مخدر در حقیقت اخلال گران نظم و امنیت و نابودکننده افراد هستند و بر همین اساس باید مجازات و تنبیه شوند.
: مستشار دادگاه تجدید نظر استان تهران با بیان اینکه ایران دست از مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ برنخواهد داشت، گفت: قاچاقچیان مواد مخدر در حقیقت اخلال گران نظم و امنیت و نابودکننده افراد هستند و بر همین اساس باید مجازات و تنبیه شوند.

علیرضا ساعدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی اظهار کرد: اعدام‌ها در زمینه مواد مخدر قانونی بوده و هیچ اقدام غیرقانونی در ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: تمام مجازات‌ها و حتی قصاص‌ها بر اساس قوانین اسلامی تعیین شده و قانونگذار نیز بر همین اساس قوانین را مشخص و معین می‌کند.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان تهران اذعان داشت: اعدام‌ها ابزار و وسیله‌ای مناسب برای تنبیه افراد مجرم است چرا که سبب می‌شود تا آن‌ها از تکرار جرم بپرهیزند و این نوع مجازات بازدارندگی داشته باشد.

ساعدی با بیان اینکه هیچ کشوری حق مداخله در امور داخلی و قوانین مربوط به کشورمان را ندارند، تاکید کرد: در همه کشورهای جهان مجازات اعدام برداشته شد اما پس از بازنگری دریافتند که مجازات اعدام دارندگی بازدارندگی و همه کشور‌ها از جمله ژاپن دوباره مجازات اعدام را در قوانین خود وارد کردند.

سرپرست اداره کل امور بین الملل با بیان اینکه ایران دست از مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ برنخواهد داشت، خاطر نشان کرد: قاچاقچیان مواد مخدر در حقیقت اخلال گران نظم و امنیت و نابودکننده افراد هستند و بر همین اساس باید مجازات و تنبیه شوند.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان تهران در پایان گفت: اعدام‌ها مجازات‌های تاثرگذاری در عرصه مبارزه با مواد مخدر هستند و اگر اعدام‌ها از قوانین حذف شود قطعا در جامعه هرج و مرج و ناامنی ایجاد می‌شود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *