مقامات پاکستان نباید در مورد "مهاجران افغان" معامله سیاسی کنند

8:02 - 03 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۰۷۴۳
طالبان افغانستان با واکنش در مورد وضعیت مهاجران افغان ساکن پاکستان اعلام کردند که مقامات اسلام‌آباد نباید در مورد مهاجران افغان معامله سیاسی انجام دهند.
مقامات پاکستان نباید در مورد به گزارش سرویس بین الملل طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: مهاجرین افغان ساکن پاکستان با مشکلات و دشواری‌های زیادی مواجه می‌باشند و از سوی پلیس این کشور بازداشت و منازل آنها تخریب می‌شوند.
 
بر اساس این بیانیه: مهاجرین افغان همواره درگیر کسب و کار خود بوده‌اند و آنها نه تنها هیچ نقشی در جرایم و کارهای غیرقانونی ندارند بلکه گام‌های ارزنده‌ای در بخش‌های کشاورزی و تجاری پاکستان برداشته‌اند.
 
در این بیانیه آمده است: به مردم افغانستان و پاکستان توصیه می‌کنیم تا فریب تبلیغات برخی از سازمان‌ها را نخورند، زیرا آنها تلاش می‌کنند تا ارزش‌های مشترک میان مردم هر دو کشور را از بین ببرند.
 
طالبان در این بیانیه تاکید کردند: مقامات پاکستان نباید در مورد مهاجران افغان معامله سیاسی انجام دهند.
 
بر اساس گزارش‌های اخیر، بیش از 8000 شهروند افغان فاقد مدرک در شهر پیشاور پاکستان در مدت 6 ماه اخیر دستگیر شده‌اند.
 
همچنین در این باره مقاماتی از کشورهای پاکستان و افغانستان و سازمان ملل در نشستی 3 جانبه در مورد مشکلات اخیر پناهندگان افغان ساکن پاکستان بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.
 
حفیظ‌ الله میاخیل سخنگوی وزارت مهاجرین افغانستان گفت: سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین افغانستان رهبری هیئت افغان را برعهده دارد و در نشست 29 و 30 جولای سال جاری میلادی شرکت خواهد کرد.
 
این در حالی است که مدت اقامت پناهندگان افغان در پاکستان در پایان سال 2016 میلادی به پایان خواهد رسید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *