آیا مردم اروپا هم مجبور به مهاجرت می شوند؟

10:19 - 02 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۰۷۰۹
ابعاد اقدامات تروریستی هر روز بزرگتر می شود و پا را فراتر گذاشته و به سوی دیگر کشورهای اروپایی حرکت می کند.
به گزارش گروه بین الملل ، جمهوری اسلامی ایران که پیشقراول مبارزه با تروریسم است، همواره تأکید کرده که این پدیده شوم برای همه جهان خطرناک است.

اصرار و تأکید ایران بر مبارزه با تروریسم، اکنون حقانیت سیاست کشورمان را به جهان ثابت کرده است، چرا که هشدار و زنهار ایران با بی توجهی از سوی کشورهای اروپایی روبرو گشت.

شکل گیری تروریسم با شمایل کنونی که بیرحمانه قتل عام می کند و هیچگونه ویژگی انسانی در او دیده نمی شود، از بحران سوریه آغاز شد هر چند پیش از آن هم گروه های تروریستی طالبان و القاعده در پاکستان و افغانستان حضور داشته و دارند، اما بحران سوریه تفاوت های زیادی با افغانستان دارد.

گروه های تروریستی تکفیری موجود در سوریه و عراق زائیده آل سعود هستند. افراد این گروه های تروریستی در مدارس مذهبی سعودی ها درس خوانده اند و با خروج خود از این مدارس وهابی، به نشر تفکرات افراطی تکفیری وهابی پرداخته و با حمایت آل سعود به تشکیل گروه های تروریستی اقدام کردند.

آن زمان که جمهوری اسلامی ایران به همگان هشدار می داد باید نگران گسترش گروه های تروریستی در منطقه و دیگر نقاط دنیا بود، اما عمدی یا سهوی بودن این بی توجهی تأثیری در اوضاع کشورهایی که اکنون با اقدامات تروریستی روبرو هستند، ندارد.

حتی بسیاری از کشورهایی که اکنون هدف تروریستی هستند، از تروریست ها حمایت می کنند چون خواهان سرنگونی دولت قانونی سوریه می باشند.

حمایت از تروریسم برای سرنگونی یک دولت قانونی و مستقر در سوریه به خاطر مخالفت و دشمنی با این کشور، آیا مجوزی برای حمایت از تروریست ها است؟

تقسیم تروریسم به خوب و بد از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی، کار مبارزه با گروه های تروریستی را سخت تر کرده است در حالی که گروه های تروریستی که از نظر آمریکا خوب هستند، بدترین نوع تروریسم محسوب می شوند.

آموزش و بهره گیری آمریکا و برخی کشورهای منطقه از جمله آل سعود و رژیم اسرائیل از تروریست ها برای رسیدن به هدف و کم کردن هزینه ها و تلفاتی است که در جنگ به وجود می آید.

عناصر گروه های تروریستی از یک سو با شستشوی مغزی گام به این مسیر گذاشته اند و از سوی دیگر با وعده های اغوا کننده و دستمزدهای کلان برای گرایش به تروریست ها رغبت نشان می دهند، البته در میان آنها افرادی از اروپا هستند که برای ماجراجویی و تخلیه هیجانات ناهنجاری های موجود در کشورهای اروپایی و غربی دست به این کار می زنند.

اقدامات گروه های تروریستی هر روز گسترده تر می شود و اگر تاکنون به فرانسه و یا یکی دو کشور دیگر اروپایی رسیده ، آلمان هم دچار آن گشته است.

حالا این اقدامات را گروهی مانند داعش انجام داده باشد یا نه تفاوتی در ماهیت چنین اقداماتی نمی کند، چرا که اصل اقدامات و ماهیت آن یکی است.

بسط و گسترش تروریسم به رفتار و عملکرد سران کشورهای اروپایی و غربی بستگی دارد. آنها هنوز هم به این باور و نتیجه نرسیده اند که باید برای نابودی تروریست ها، خوب و بد را کنار گذاشت. آیا می توان برای گروه هایی که دست به جنایت می زنند و امنیت کشور، منطقه و دنیا را به خطر می اندازند تفکیک قائل شد؟
مردم کشورهای اروپایی اگر خواهان امنیت برای خود هستند ابتدا باید دولت های خود را وادار سازند تا دست از حمایت از تروریست ها بردارند سپس آنها را وادار کنند تا با تروریست ها مقابله جدی و واقعی انجام دهند.

هر چند مردم اوپا به این نتجیه رسیده اند که پدر این کروه های تروریستی، رژیم آل سعود است اما دولت های اروپایی و آمریکا از این حکومت حمایت می کنند. مردم کشورهای اروپایی باید موجی از مخالفت با رژیم سعودی راه بیندازند و دولتمردان خود را وادار به قطع رابطه با این رژیم کنند.

اگر شرایط کشورهای اروپایی همینگونه پیش برود باید شاهد مهاجرت معکوس باشیم. اگر اکنون مردم از کشورهایی چون سوریه، عراق و برخی کشورهای اسلامی دیگر به سوی اروپا روانه شده اند تا شر جنگ را از سر خود کم کنند، ادامه و گسترش اقدامات تروریستی در اروپا، مردم این قاره را وادار به مهاجرت خواهد کرد.

فرانسه بیشترین و شدیدترین اقدامات تروریستی در اروپا را به نام خود ثبت کرده است و روز گذشته بود که آلمان یک فاجعه را به خود دید.

شهر مونیخ در آلمان با شلیک های یک جوان 18 ساله در رعب و وحشت به سر برد.

تیراندازی او در یکی از مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ این شهر، جان بیش از 10 نفر را گرفت و ده ها تن دیگر را مجروح کرد.

گرچه هنوز گروه های تروریستی تکفیری این اقدام را بر عهده نگرفته اند، اما همانطور که هر اقدام تروریستی در دنیا اتفاق می افتد داعش آن را بر عهده می گیرد بعید نیست که کشتار در مونیخ هم بر عهده بگیرد تا قدرت خود را هر چه بیشتر نشان دهد.

کشورهای اروپایی و غربی پس از جنگ جهانی دوم تلاش کردند تا بحران های جهانی را از مناطق سکونت خود دور کنند و به دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اسلامی تزریق کنند.

آنها که خود دو جنگ بزرگ جهانی را آغاز کرده و جهان را تا آستانه نابودی پیش بردند، راه ایجاد امنیت برای خود را، ایجاد ناامنی در دیگر کشورها یافتند، اما اکنون تاریخ مصرف این راهکار هم به پایان رسیده چرا که همان تروریست هایی که با حمایت کشورهای غربی شکل گرفتند تا غرب آسیا را به آشوب بکشند، اکنون بلای جان اروپایی ها شده اند.

مردم سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و چندین کشور مسلمان دیگر درگیر خونبارترین و فجیع تریم اقدامات تروریست های تفکیری هستند. مردم این کشورها خانه و کاشانه خود را رها می کنند تا شاید بتوانند در کشورهای خارجی از جمله اروپایی امن و آسایش را تجربه کنند، اما اکنون اروپا هم امنیت خود را از دست داده است و بعید نیست که موج مهاجرت مردم این قاره هم به خاطر گسترش اقدامات تروریستی آغاز شود. آیا مردم اروپا آلام مردم مسلمان را درک می کنند؟



علی
|
-
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
سلام اروپا هم به درد سوریه دچار می‌شود و مردم این کشورها هم روی امنیت را نخواهند دید. خود کرده را تدبیر نیست
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *