اجرای قانون و ترسیم امور مالی در مسیر قانونی وظیفه ذیحساب است

13:47 - 31 تير 1395
کد خبر: ۲۰۰۲۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حبیبی گفت: ذیحساب باید با ترسیم امور مالی بر مسیر و مجرای قانون ، مسائل مرتبط با اعتبارات مالی را با شفافیت و سرعت به انجام برساند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، محمدرضا حبیبی در جلسه تودیع و معارفه ذیحساب سابق و جدید دادگستری استان یزد  افزود:  انتظار ما از ذیحسابان همواره اجرای قانون و حرکت در مسیر قانونی است ، اما می‌توانند در جاهایی که قانون به صورت واضح بیان نشده است با درایت خود گره‌گشای امور مالی دستگاه باشند.

وی تصریح کرد : قانون مانند موم است و  مجری آن باید با انعطاف به گونه ای برخورد نماید که ضمن پایبندی به آن ، امور نیز با سرعت و دقت انجام گردد.

این مقام قضایی با بیان این مطلب که مانع تراشی آسان است ، اظهار داشت : هنر ذیحساب در رتق و فتق امور با صحت ، سلامت و شفافیت و با التزام به قانون و دقت بر حسن اجرای کار است.
رئیس کل دادگستری استان یزد بر جلوگیری از هرگونه سوء استفاده ، سند سازی و حیف و میل اموال بیت المال به عناوین مختلف تأکید کرد و گفت : البته در کنار جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و یا سوء مدیریت ، باید تسریع امور صحیح و گره گشایی در جریان کار های قانونی نیز ملاک عمل قرار گیرد.

وی ذیحساب را به عنوان مشاور مالی دستگاه ذکر کرد و بیان داشت : ذیحساب می تواند با ارائه مشاوره به مسئولان و مدیران ، راهکار درست استفاده از منابع مالی و اعتبارات دستگاه ها را که با هزار زحمت از مرکز گرفته می شود را ارئه نماید.

شایان ذکر است در پیان این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از عباس مقیمی ، محمدرضا دهقان به عنوان ذیحساب جدید دادگستری استان یزد معرفی گردید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *