توضیحات دیوان عدالت اداری در رابطه با شکایت رئیس برکنار شده دانشگاه علمی کاربردی

9:26 - 31 تير 1395
کد خبر: ۲۰۰۱۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در رابطه با شکایت محمد اخباری از وزارت علوم گفت: دستور موقت دیوان مبنی بر عدم اقدام وزارت علوم به تعیین رئیس جدید تا تعیین و تکلیف نهایی و صدور حکم در اصل موضوع بوده است و متضمن حکمی در خصوص اعاده به خدمت شاکی و یا ابطال ابلاغ سرپرست نبوده است.
دکتر غلامرضا مولابیگی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با شکایت آقای محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت:  شاکی شکایت مبنی بر ابطال حکم عزل خویش و ابطال حکم تعیین سرپرست به همراه تقاضای صدور دستور موقت به دیوان عدالت اداری تقدیم کرده است که شعبه دیوان در خصوص موضوع دستور موقت براساس اختیارات و تکلیف قانونی موضوع ماده 34 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری که مطابق آن در مواردی که اجرای تصمیم طرف شکایت موجب ورود خسارت غیر قابل جبران می‌گردد، صدور دستور موقت تجویز شده است، مبادرت به صدور دستور موقت مبنی بر عدم تعیین رئیس جدید دانشکاه تا زمان رسیدگی قطعی و صدور حکم در اصل دعوی کرده است.

وی افزود: با عنایت به این نکته که در خصوص این موضوع خسارت غیر قابل جبران در صورت تعیین رئیس جدید دانشگاه اتفاق می‌افتد و در نهایت اجرای رای ماهوی دیوان در صورت موجه شناخته شدن شکایت و صدور حکم به ورود شکایت غیرممکن می‌گردد.

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری یادآور شد: دستور موقت مبنی بر عدم اقدام وزارت علوم به تعیین رئیس جدید تا تعیین و تکلیف نهایی و صدور حکم در اصل موضوع بوده است و این دستور موقت طبق ماده 35 قانون مذکور تاثیری در اصل موضوع نداشته و متضمن حکمی در خصوص اعاده به خدمت شاکی و یا ابطال ابلاغ سرپرست نبوده و موضوعات اخیر جزو خواسته اصلی است که شعبه دیوان در ماهیت با وصول دفاعیات وزارت علوم و رسیدگی ماهوی تصمیم را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ، محمد اخباری رئیس دانشگاه علمی کاربردی که چندی پیش از سوی وزیر علوم عزل شده است در گفت‌وگویی عنوان کرده است که درپی حکم برکناری من از ریاست دانشگاه علمی کاربردی نامه‌ای به دیوان عدالت اداری نوشتم و در آن نامه اعتراض خود را به برکناری از ریاست دانشگاه علمی و کاربردی اعلام کردم.

اخباری گفت: من هیچ دلیلی بر عزل خود نمی‌دیدم و در طول مدت ریاست خود در دانشگاه علمی کاربردی خدمات بی نظیری انجام داده‌ام.

وی افزود: توقف حکم دکتر امید از سوی دیوان عدالت اداری در خصوص سرپرستی دانشگاه علمی کاربردی صادر شد و من به سمت قبلی خود برگشتم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *