توهین، تهمت، افترا و سرقت های خرد در صدر بیشترین پرونده های کیفری

12:27 - 19 آذر 1393
کد خبر: ۲۰۰۰۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تشریح عملکرد این سازمان اظهار کرد: طی هشت ماهه امسال بیشترین جرایم مربوط به توهین، تهمت و افترا بوده است و سرقت خرد، ضرب و جرح و مواد مخدر به ترتیب در ردیف های دوم تا چهارم قرار دارند.

: رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تشریح عملکرد این سازمان اظهار کرد: طی هشت ماهه امسال بیشترین جرایم مربوط به توهین، تهمت و افترا بوده است و سرقت خرد، ضرب و جرح و مواد مخدر به ترتیب در ردیف های دوم تا چهارم قرار دارند.

به گزارش خبرنگار حقوقی میزان، حکمت علی مظفری با بیان اینکه اختلافات خانوادگی و طلاق در راس پرونده های حقوقی قرار دارد، عدم پایبندی خانواده ها به مبانی دینی و بی بندوباری در خانواده ها را یکی از مهمترین علل فروپاشی خانواده ها دانست و گفت: از مجموع 194 هزار و 894 فقره پرونده وارده به سیستم قضایی 123 هزار و 452 فقره مربوط به دادسراها، 23 هزار و 753 فقره مربوط به دادگاه های حقوقی وخانواده، 22 هزار و 601 فقره مختص دادگاه جزایی، شش هزارو 112 مربوط به دادگاه های انقلاب، هشت هزار و 645 فقره مربوط به اجرای احکام، هزار و 207 فقره مربوط به دادگاه های پخش، هشت هزار و 967 مربوط به دادگاه تجدیدنظر و 157 فقره مربوط به دادگاه های کیفری بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآور شد: از مجموع 23 هزار و 753 فقره پرونده دادگاه های حقوقی وخانواده، دو هزار و 835 فقره مربوط به انواع پرونده های طلاق بوده است.

وی ضمن اشاره به یک مورد سرقت کلان در سه فقره در جاده مواصلاتی تهران – زرندیه که مربوط به سرقت احشام بوده است، گفت: از این تعداد دو فقره کشف و یک فقره متاسفانه هنوز شناسایی نشده است متاسفانه استان مرکزی همواره از ناحیه استان های همجوار با مشکل مواجه بوده است. سارقان این سرقت ها نیز ازاستان قزوین بوده اند.

وی همچنین درمورد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: در سال گذشته 30 مورد از محکومیت های اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در اوزان کیلویی اجرا شده است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه در تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه موردی نداشته ایم که منتهی به صدور حکم و اجرا حکم شود.

مظفری از دو فقره پرونده بانکی هر کدام به مبلغ یکصد میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: یکی از این پرونده ها در خصوص عدم استفاده از تسهیلات در امر تولید و دیگری جهت اسناد و عدم رعایت نظامات بانکی بوده است که در پرونده اول 95 درصد پول به بانک عودت داده شده و درپرونده دوم بنابراین است که اصل پول که حدود 50 میلیارد تومان است برگردانده شود که از این میزان 20 میلیارد تومان به بانک استرداد شده و مابقی نیز از فروش ملک فرد برگردانده خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه در خصوص ستاد مبارزه با جرایم خاص در استان مرکزی بیان کرد: در این ستاد مواردی مصوب شده و طرف سه ماه نیوری انتظامی، اداره اطلاعات وسپاه موظف هستند به صورت جدی وارد شده و اقدامات لازم در این خصوص را با مسئولیت معاونین دادستان مرکز در سطح استان انجام دهد.

وی ادامه داد: این کمیته موظف است طی سه ماه ارازل و اوباش شناسنامه دار را جمع آوری، کنترل و مهار کند و اگر قابل کنترل نیستند به صورت جدی با آنها برخورد شود.

مظفری با بیان اینکه طی 8 ماه امسال با 4 باند ارازل و اوباش برخورد شده و 20 نفر بازداشت شده اند، گفت: حکم تعدادی از آنها صادر و تعدادی در شرف صدور حکم است و به محض قطعی شدن احکام با آنها برخورد می شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: افراطی گری، عامل به خطر افتادن اهداف عالیه امت اسلامی است.
حجت الاسلام حکمت علی مظفری در نشستی با اهالی رسانه در دادگستری استان مرکزی برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت قرارگرفتن در آستان اربعین حسینی گفت: ایام اربعین اباعبدالله (ع) از حضور با نشاط و هوشمندانه و معنادار همه امت اسلامی اعم از شیعه، سنی و حتی مذاهب دیگر برگزار می شود.

وی وحدت و اتحاد بین مسلمانان جهان را از اهم پیامدهای مراسم اربعین سالار شهیدان بیان کرد و افزود: این مراسم و دیگر مناسبت های مذهبی در ارتباط برقرار کردن بین رهبران دینی و امت ها از تعمق خاص برخوردار بوده و پیام یکپارچگی امت اسلامی را به گوش جهانیان می رساند.

حجت الاسلام مظفری ضمن تاکید بر لزوم ایجاد وانسجام تمامی جوامع اسلامی، بیان کرد: به طور قطع جوامع استکبار با استفاده از سیاست های اقتصادی و تفرقه افکنی بین مسلمانان جهان نمی تواند عشق و وابستگی که امت اسلامی و رهبران دینی این جوامع را دنبال می کنند دچار خدشه کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه به برکت اسلام امروز شاهد حرکت سراسر نشاط عاشقان به سمت کربلای معلی هستیم و این مکان به پناهگاهی امن برای مسلمانان جهان تبدیل شده است، افزود: همه امت اسلامی با تمام عشق، نشاط، وفاداری علاقه و ایمانی وافر بین خود و ندای خویش ارتباطی درونی ایجاد کرده و در اشاعه فرهنگ ناب اسلامی یکپارچه تلاش می کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: امروز آحاد مردم در ایران اسلامی و امت اسلامی در اقصی نقاط به رهبر فرزانه انقلاب وابستگی مثال زدنی دارند و اجازه نمی دهند که حواشی، توطئه ها و تبلیغات مسموم تاثیر منفی بر باورهای اعتقادی و قلبی آنان بگذارد.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد شکل گرفته دردنیای اسلام به رهبری رهبر فرزانه و شجاع انقلاب اسلامی ایران، اضافه کرد: امروز با کمک و مساعدت تمامی مسلمانان جهان آرمان های بلند اسلام و جامعه بشری در حال تحقق بوده و قتل و غارت دشمنان، نزاع فتنه افکنی آنان نمی تواند در اتحاد همه جانبه مسلمانان جهان رخنه کند.

حجت الاسلام مظفری تفرقه افکنی را یکی ازمهمترین دغدغه های جوامع مسلمان خواند و اضافه کرد: امروز استکبار جهانی با تفرقه افکنی بین مسلمانان و بروز اختلافات بین شیعه و سنی قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند؛ اما مسلمانان هشیار باشند و اجازه ندهند تا اختلافات بی نهایت جزئی به این امر دامن بزند.

وی در ادامه سخنان خویش با تاکید بر اینکه علما، دانشمندان و هنرمندان اسلامی باید در راستای تعالی اسلام و اشاعه فرهنگ دینی تلاش کنند، اظهار کرد: تمامی افرادی که در این عرصه صاحب نظر هستند باید وارد صحنه شده و بر قوام اسلام ناب و مفاهیم آسمانی قران کریم بیفزایند.

حجت الاسلام مظفری افراطی گری امت اسلامی را یکی از عوامل به خطر افتادن اهداف عالیه امت اسلامی عنوان کرد و گفت: وجود گروهک هایی به اصطلاح مسلمان از جمله داعش، تکفیری ها، طالبان و غیره به این مهم دامن می زند؛ اما مسلمانان جهان بدانند که این اقدامات ددمنشانه به تدابیر علمای عظام جامعه اسلامی خنثی شده و تمامی نقشه های آنان نقش برآب خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای یکی از این باندها حکم محاربه گرفته شده و در صورتیکه محارب بودن آنها توسط دادگاه انقلاب احراز شود قطعا حکم اعدام اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری هزار هکتار از اراضی ملی خلع ید شده است گفتن: طی 5 سال اخیر نزدیک به 10 هزار هکتار از اراضی تصرف شده در سطح استان به ارزش سه هزار میلیارد ریال خلع ید شده و به بیت المال برگشته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *