اگر شما قاضی این پرونده بودید، چگونه رأی می‎دادید؟

10:43 - 31 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۹۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در یک حادثه رانندگی بین یک کامیون به رانندگی (الف) با راکب موتورسیکلت به رانندگی ( ب) که فاقد گواهینامه رانندگی بوده است تصادفی روی می‎دهد. در نتیجه این تصادف، راکب موتور سیکلت فوت می‎کند و علت تصادف بی‏‎احتیاطی راننده موتورسیکلت گزارش می‎شود، اگر شما قاضی این پرونده بودید چگونه رای می‎دادید؟
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در صد و نهمین ماهنامه حقوقی، فرهنگی و اجتماعی دادرسی که صاحب امتیاز آن سازمان قضایی نیروهای مسلح است، بخشی تحت این عنوان که اگر شما قاضی این پرونده بودید چگونه رای می‎دادید آورده شده که در نوع خود جالب و خواندنی است.

در یک حادثه رانندگی بین یک کامیون به رانندگی (الف) که دارای گواهینامه پایه یکم رانندگی است با راکب موتورسیکلت به رانندگی ( ب) که فاقد گواهینامه رانندگی بوده است تصادفی روی می دهد. در نتیجه این تصادف، راکب موتور سیکلت از ناحیه سرو گردن به شدت مصدوم و مجروح می شود و به حال اغما به بیمارستان منتقل می گردد؛ ولی ساعتی بعد به علت شدت جراحات وارد شده فوت کرده است.

قضیه از طرف پلیس راه تحت پیگرد قرار گرفته و کارشناس تصادف پس از بازدید ازمحل حادثه و تهیه کروکی، اظهار نظر کرده که علت تصادف بی احتیاطی راننده موتورسیکلت به جهت انحراف به سمت چپ جاده است. پزشک قانونی نیز علت فوت (ب) را صدمه مغزی و خونریزی داخلی تشخیص داده و جواز دفن صادر کرده است.

با توجه به نکات فوق، اگر شما رئیس دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده باشید:

اولاً: چه کسی را مقصر مرگ ( ب) می دانید و مورد از مصادیق چه جرمی است؟

ثانیاً: به استناد کدام ماده از قانون مجازات اسلامی مجرم را قابل تعقیب دانسته و مستحق مجازات می دانید؟

انتهای پیام/


ایرانی
|
-
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
باسلام 1-به افراد زیر 30 سال گواهینامه نمی دادم. 2-هر تصادف جرحی یک سال گواهینامه را باطل می کردم. 3-تمامی موتورسیکلت های سطح کشور را بیمه اجباری می کردم و راکبین زیر 30 سال را ممنوع می کردم.
علی
|
-
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
از هر نظر راننده موتور سیکلت مقصر است و حتی اگر خسارتی هم در اثر برخورد ان به کامیون وارد شده است بایستی جبران شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *