رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تلاش دستگاه‌های ذیربط در راستای برقراری و تداوم امنیت ستودنی است

3:45 - 02 مرداد 1395
کد خبر: ۱۹۹۹۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شریفی دادستان مرکز ایلام با اشاره به شرایط نامطلوب امنیتی کشورهای همسایه و از طرفی مرزی بودن استان ایلام، تلاش دستگاه‌های ذیربط در راستای برقراری و تداوم امنیت مطلوب در کشور و استان را ستودنی توصیف و اهمیت توجه دادستان‌های محترم و انجام وظایف آگاهانه در این راستا را یاد آور شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، اولین جلسه فصلی هم اندیشی و تبادل نظر دادستان مرکز استان با دادستان‌های شهرستان‌های تابعه قضایی ایلام و با حضور حشمت الله شریفی دادستان مرکز استان ایلام، علی محمدی معاون قضایی و ریاست حفاظت استان ایلام، شیرزادی معاون منابع انسانی و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه در سالن جلسات دادگستری ایلام برگزار شد.

شریفی دادستان مرکز ایلام ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه با اشاره به شرایط نامطلوب امنیتی کشورهای همسایه و از طرفی مرزی بودن استان ایلام، تلاش دستگاه‌های ذیربط در راستای برقراری و تداوم امنیت مطلوب در کشور و استان را ستودنی توصیف و اهمیت توجه دادستان‌های محترم و انجام وظایف آگاهانه در این راستا را یاد آور شد.

دادستان مرکز استان ایلام با اشاره به برخی از مواد قانون آیین دادرسی کیفری و دستور العمل نظارت صادره از دادستانی محترم کل کشور اهداف تشکیل جلسه را تشریح و توجه خاص به دستورالعمل‌های مصوب ریاست محترم قوه قضاییه بویژه دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها و ساماندهی واحدهای اجرای احکام را خواستار شد.

وی اظهار کرد: طبق آمار تهیه شده از سوی اداره کل زندان‌های استان در حوزه شهرستان مرکز استان ایلام در سال 94 نسبت به سال 93 به میزان 40درصد از تعداد افرادی که با قرارهای تامینی و غیره به زندان معرفی شده‌اند خواسته شده که عملکرد بسیار خوبی در حیطه عمل به سیاست‌های کلی قضایی می‌باشد.

وی با اشاره به برخورداری مردم از حقوق مساوی، برخی تفاوت‌های نامتعارف در برداشت از قانون را ناپسند و همفکری در این جلسات را فرصتی مناسب برای اصلاح روشها در رسیدگی ها و ایجاد رویه صحیح و یکسان در انجام وظایف قضایی در دادسراها و محاکم استان ایلام بر شمرد.

همچنین در این جلسه کلیه دادستان‌های حاضر ضمن اشاره به اهم موضوعات حوزه قضایی خویش نقطه نظرات خود را در زمینه‌های مختلف ابراز و تشکیل چنین جلساتی را ضروری دانستند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *