نگاهی به اقدامات اخیر سازمان اطلاعات سپاه/ همه مفسدین زیر ذره‌بین؛ از عاملان فساد بانکی تا کارگزاران پروژه نفوذ

7:15 - 31 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۹۱۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
تعداد نظرات: ۳ دیدگاه
بی‌تردید بخشی از اقتدار امنیتی و اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون اقدامات ایثارگونه و رشادت‌های اعضای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
گروه سیاسی : سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که نقش ویژه‌ای را در تامین و ارتقاء امنیت ملی ایفاء می‌کند؛ بی‌شک امنیت صددرصدی حاکم بر ایران اسلامی علی رغم حکمفرمایی فضای ملتهب امنیتی در سطح جهان و منطقه، مرهون اقدامات ایثارگونه اطلاعاتی و امنیتی اعضای نهادهایی همچون سازمان اطلاعات سپاه است.  

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مورخ چهارم خرداد95، تمامی دستگاه‌های اجرایی برای انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مکلف به استعلام از قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه هستند.

همچنین در تاریخ 30 اذر 1394، نمایندگان مجلس، طرح محرومیت جاسوسان از تاسیس یا عضویت در احزاب سیاسی را حسب تشخیص وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه و با حکم مراجع قضایی تصویب کردند.

این مصوبات نهاد قانونگذاری کشور بیانگر اهمیت و نقش ویژه سازمان اطلاعات سپاه در موضوعات و مقوله‌های مرتبط با امور امنیتی و اطلاعاتی است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به اقدامات ارزشمند اخیر سازمان اطلاعات سپاه در رصد،شناسایی و دستگیری عاملان شبکه‌های فساد اقتصادی،مجرمان امنیتی و کارگزاران پروژه نفوذ و براندازی.

کشف شبکه فساد بانکی

روز دوشنبه 29 تیرماه خبر رسید که با انجام فعالیت‌های شناسایی و اطلاعاتی فشرده توسط سازمان اطلاعات سپاه،یک شبکه فساد بانکی در کشور کشف شده که علی رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت یکی از اعضای این باند است.

نگاهی به اقدامات اخیر سازمان اطلاعات سپاه/ همه مفسدین زیر ذره‌بین؛ از عاملان فساد بانکی تا کارگزاران پروژه نفوذ

به موجب این اقدام اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه، با دستور مراجع قضایی و توسط سازمان اطلاعات سپاه، علی رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت، به همراه معاون سابق امور بین الملل این بانک بازداشت شد.

رستگار یکی از مدیرانی بود که در جریان افشای حقوق‌های نجومی مدیران دولتی و بانکی از سمت خود استعفا کرده بود!

سردار جعفری فرمانده کل سپاه نیز در حاشیه همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد در رابطه با موضوع فوق‌الذکر، اظهار کرد:این تنها یکی از پروژه‌های اطلاعاتی است که سپاه در رابطه با مسائل امنیتی و موضوع نفوذ و فسادهای اقتصادی دنبال می‌کند.

نگاهی به اقدامات اخیر سازمان اطلاعات سپاه/ همه مفسدین زیر ذره‌بین؛ از عاملان فساد بانکی تا کارگزاران پروژه نفوذ

فرمانده کل سپاه همچنین علت این بازداشت‌ها را تنها منحصر به حقوق‌های نجومی ندانست و از وقوع یک فساد بزرگتر شبکه‌ای سخن گفت؛ فسادی که ردپای برخی سیاسیون در آن به چشم می‌خورد.

کشف "جلیقه‌های انتحاری" توسط اطلاعات سپاه

در 28 تیرماه طی خبری اعلام شد،در یک عملیات مشترک توسط مراکز اطلاعاتی سپاه ثارالله کرمان و سیستان و بلوچستان یک محموله مواد منفجره، تجهیزات انفجاری و جلیقه انتحاری در کرمان کشف و ضبط شده است.

نگاهی به اقدامات اخیر سازمان اطلاعات سپاه/ همه مفسدین زیر ذره‌بین؛ از عاملان فساد بانکی تا کارگزاران پروژه نفوذ

آنطور که اعلام شد، این نوع مواد توسط گروهک‌های معاند در عملیات‌های تروریستی علیه گشتی‌های نظامی و تجمعات مردمی استفاده می‌شود.

سپاه با همکاری قوه قضائیه مبالغ کلانی را به بیت‌المال بازگرداند

22 تیرماه حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی مصاحبه‌ای درباره بازتاب حقوقهای نجومی برخی مدیران در افکار عمومی، گفت: دانستن حق طبیعی مردم است و آگاهی مردم در این مسئله موجب شد که بین  مسئولین مربوطه، تحرکی ایجاد شده تا نسبت به وضعیت ولنگاری اقتصادی برخورد جدی صورت بگیرد.

نگاهی به اقدامات اخیر سازمان اطلاعات سپاه/ همه مفسدین زیر ذره‌بین؛ از عاملان فساد بانکی تا کارگزاران پروژه نفوذ

وی با بیان اینکه ملت از مسئولین انتظار دارند تا با این‌گونه اعمال و رفتار ناپسند برخورد شود، تصریح کرد: مسئولین اجرایی کشور از جمله دستگاه قضایی بدون اغماض باید با متخلفین برخورد و گزارش این تخلف را به مردم منعکس کند زیرا در احقاق حقوق ملت، هیچ تعارفی با کسی وجود ندارد.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با اشاره به اینکه این سازمان همانند گذشته به پرونده‌های مفاسد اقتصادی کلان کشور ورود می‌کند، اعلام کرد: اطلاعات سپاه در موضوع تخلفهای اقتصادی و مسائل دیگر کشور همیشه فعال بوده و  در حال حاضر پرونده‌های جدی در دستور کار دارد.

حجت‌الاسلام طائب با تأکید بر اینکه آن چیزی که سازمان اطلاعات سپاه در پیگیری تخلفهای اقتصادی دنبال می‌کند، استیفای حقوق مردم و بیت‌المال مسلمین است، متذکر شد: خوشبختانه سازمان اطلاعات سپاه در این حوزه موفقیتهای خوب و چشمگیری داشته که با همکاری دستگاه قضایی توانستیم مبالغ کلانی را به بیت المال برگردانیم.

عالی‌ترین مقام امنیتی سپاه پاسداران در خاتمه تأکید کرد: سازمان اطلاعات در حال رصدکردن پشت‌پرده این‌گونه تخلفات است و اگر این روند را متخلفان ادامه بدهند مطمئن باشند با برخورد قاطع و قانونی روبه‌رو خواهند شد.

کشف 960 بوته گراس توسط اطلاعات سپاه

در 20 تیرماه معاونت اطلاعات سپاه استان البرز با بهره گیری از منابع اطلاعاتی خود موفق شد مزرعه ای را که در آن گیاه ماریوجوآنا (گراس) کشت می شد،کشف و منهدم نماید.

نگاهی به اقدامات اخیر سازمان اطلاعات سپاه/ همه مفسدین زیر ذره‌بین؛ از عاملان فساد بانکی تا کارگزاران پروژه نفوذ

طی بازرسی که از محل فوق در روستای قره قباد با رعایت موازین شرعی و قانونی و حفظ حقوق شهروندی صورت گرفت مقدار 960 بوته گراس از دو قطعه زمین کشف گردید.

گفتني است متهم اصلی در محل حضور نداشته ولی متهم ردیف دوم در حین آبیاری مزرعه بوده که پس از تعقیب و گریز توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر می گردد که بعد از بازجویی های اولیه به عوامل ناجا تحویل داده می شود.

کشف محموله میلیاردی قاچاق توسط اطلاعات سپاه

در 10 تیرماه با تلاش نیروهای سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس محمولۀ چهل و دو هزار کیلوگرمی برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و ششصد میلیون ریال کشف شد.

نگاهی به اقدامات اخیر سازمان اطلاعات سپاه/ همه مفسدین زیر ذره‌بین؛ از عاملان فساد بانکی تا کارگزاران پروژه نفوذ

یک منبع آگاه در رابطه با کشف این محموله قاچاق گفت: این محموله قاچاق فاقد هرگونه اسناد قانونی، گمرکی و تاییدیه سلامت می باشد.

وی با بیان اینکه طِی عملیات غافگیرانه نیروهای سازمان اطلاعات سپاه فجر سه نفر دستگیر شده اند، گفت:  این محموله قاچاق توسط دو دستگاه کامیون از یکی از نقاط مرزی کشور  به شهرستان شیراز منتقل شده است، متهمان دستگیر شده نیز  پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

این منبع آگاه با تاکید بر عزم سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس بر مبارزه با شبکه های قاچاق کالا، گفت: مبارزه با شبکه های سازمان یافته قاچاق کالا، تقویت تولید ملی و حفظ اشتغال را پِی داشته و گام موثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با شبکه های قاچاق مواد غذایی یکی از اهداف مهم سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس است، گفت: پخش محصولات غذایی قاچاق که در اکثر موارد دارای تاییدیه بهداشت و سلامت هم نیستند سلامت جامعه را مورد تهدید قرار می دهد، این محمولۀ برنج قاچاق نیز فاقد هرگونه تاییدیه بهداشت و سلامت بوده است.

این منبع آگاه با بیان اینکه متهم اصلی پرونده به نام " خ . ا " با هوشیاری و اِشراف نیروهای اطلاعاتی دستگیر شده است، گفت: با تلاش نیروهای امنیتی سپاه فجر و  رصد اطلاعاتی، ارتباطات متهم اصلی با سایر افراد، چگونگی قاچاق محصولات از سوی وی به داخل کشور و نحوه حمل آن به نقاط مختلف کشف شده و  سایر اعضای این شبکه قاچاق نیز تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

 وی در پایان صحبت هایش با تاکید بر اینکه هوشیاری مردم و همکاری با دستگاه های مسئول در برخورد با پدیده شوم قاچاق و شبکه های سازمان یافته قاچاق کالا بسیار تاثیرگذار و مهم است، به روابط عمومی سپاه فجر استان فارس گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت اقتصادی غیرمجاز بخصوص قاچاق کالا، موارد به تلفن 114 ستاد خبری اطلاعات بسیج اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

دستگیری یکی از سرشبکه‌های پروژه براندازی نرم

26 خرداد  ماه سال جاری روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود توسط سازمان اطلاعات سپاه ثارالله کرمان شناسایی و دستگیر شد.

نگاهی به اقدامات اخیر سازمان اطلاعات سپاه/ همه مفسدین زیر ذره‌بین؛ از عاملان فساد بانکی تا کارگزاران پروژه نفوذ

بر اساس این اطلاعیه، این فرد که نازنین زاغری تبعه ایرانی - انگلیسی است که در تاریخ 15 فروردین سال جاری توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد و با عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است.

بنابراعلام سپاه ثارالله استان کرمان  نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی موسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.





هادی
|
-
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
خدا نگهدارتان باد سربازان گمنام
پسر ایرونی
|
-
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
بازم دم برو بچه های سپاه گرم
فرهاد
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
زنده باد دمتان گرم
ایرانی با غیرت
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
سپاه پاسداران این نیروی لایق و مردمی از اول انقلاب تاکنون همیشه نقش مهمی در ثبات و امنیت کشور ایران اسلامی داشته و دارد به قول حضرت امام (ره): اگر سپاه نبود کشور هم نبود درود بر تمامی شهدای بخون خفته سپاه ننگ ابدی بر تمامی معاندان و ضد انقلاب اسلامی پاینده کشور اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای
اسماعیل زاده
|
-
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
تشکر و خسته نباشید
سورنا
|
-
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
درود بر غيرت و شرفتان
محمد جعفری
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
اگر همه ی دستگاههای کشور مانند سپاه پاسداران عمل کنند تخلفات از بین می رود. درود بر سبزپوشان نهاد مقدس سپاه پاسداران.
علی
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
سلام و درود خدا بر سربازان گمنام امام زمان.
هاتف
|
-
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
اگر سپاه نبود كشور هم نبود
سینا
|
-
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
واقعا ممنون از زحمات، سپاس، این امنیت رو مدیون شماییم
ناجی
|
-
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
فقط ازخدا برای امنیت سازان که زندگی خود را وقف امنیت دیگران کرده اند طول عمر باعزت و سلامتی خواستارم. خاک زیرپای این سربازان گمنام هستم
علی فیروزآباد
|
-
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
درودبرسربازان صدیق ومبارز امام زمان عج درسازمان اطلاعات سپاه
اصغر
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
برادران سپاه هرموقع که واقعا این انقلاب احتیاج داشته وارد میدان شدند و به نظر من این پرونده یعنی قضیه مفسدان حقوقهای نجومی اگر دست سپاه باشد ریشکن می شود. یا مهدی ادرکنی
محمد امینی
|
-
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
سلام به همه پاسدران عزیز خسته نباشید
عبدالله
|
-
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
خدا قوت برادران. مرحبا بر شما سربازان گمنام امام زمان (ع)
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
عالی بود خسته نباشین
محمدرضا
|
-
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
دست امیرالمومنین به همراهتان
مهشید
|
-
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
ان شاالله همیشه سلامت باشید. شما به مردم و امنیت کشور کمک میکنید. خدا هم به شما کمک کنه و همیشه مراقبتون باشه
علی شاکری
|
-
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم درود بر همه پاسداران و دلسوزان این انقلاب و نظام
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
0
سپاه یعنی قدرت اسلام پیروز باشید
نبی
|
-
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
0
درود بر سر بازان گمنام امام زمان که امنیت را در کشور برقرار میکنند
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
0
0
ای کاش جوانان ما بیشتر میتوانستند راه حق و باطل را درک کنند راهی که سبز پوشان امام زمان ان را دنبال میکنند
سرباز رهبر
|
-
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
سلام ان شاالله با همین بچه ها پرچم این انقلاب رو بوسیله امام خامنه ای تحویل صاحب الزمان عج خواهیم داد به کوری چشم ضد انقلاب ها
سرباز کوچک
|
-
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
0
با سلام و احترام. خدا قوت. ان شاءالله در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
درود بر سربازان گمنام امام زمان عج در سازمان اطلاعات سپاه احسنت و خدا قوت عالی عمل کردید محکم و استوار به ماموریت تان ادامه بدید
جلالی
|
-
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
0
درود خدا بر سربازان گمنام و بسیجیان بی ادعا که بدون چشم داشت بازوی قدرتمند سازمان اطلاعات هستند
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
باسلام و قدردانی از زحمات بی دریغ این نیروی مخلص
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
خداوند تأییدشان بفرمائید انشاءالله شر اشرار را به دشمنان برگرداند
سرباز کوچک
|
-
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
الان جنگ اقتصادی هست و سرداران این بخش رو یاری کنید نگذارید در پیچ و خم های اداری فساد خیز گیر بیفتند... کسی که سرمایه اش رو به ساخت کارگاهها تبدیل میکنه انسانی با وجدان و فهیم هست و گرنه از هر کسی بهتر سفته بازی رو بلد هست .از تمامی مسئولان استدعا دارم به افراد کار آفرین کمک کنند ولو برای ایجاد یک شغل چون یه خانواده نون میبره سر سفره.....
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
درودخدابرسربازان گمنام امام زمان عج درسازمان اطلاعات سپاه
ناشناس
|
-
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
درود بر شما سربازان گمنام در پناه حق باشید
جعفر کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
از تمامی برادران کمال تقدیر و قدردانی را خواهانیم و امیدواریم خداوند پشت و پناهتان باشد
حسن فرقدانی
|
Germany
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
0
پروردگارا از عمر من بکاها به عمر رهبرم بیافزا الهی آمین
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مخصوصا اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث سربلندی بنده در جهان شده، بزرگترین آرزوی بنده بکارگیریم بعنوان سرباز در این مجموعه است، انشاا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
0
زنده باد سربازان گمنام امام زمان
زنده باد اطلاعات سپاه
فاطمه محمدرضایی رنجبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
0
0
پروردگارا بحق آبهای تشنه امام حسین و اولاد امام حسین و اصحاب امام حسین بحق پهلوی شکسته حضرت زهرا وجگر سوخته حضرت زینت وام البنین مادر ابوالفضل العباس طول عمر و سلامتی به رهبر عظیم الان انقلاب اسلامی بده و سپاهیان وسربازان گمنام وفرزندان این مرز وبوم که در سازمان اطلاعات سپاه ووزارت اطلاعات که در جهت امنیت ملت ایران جان خودشان وزندگیشان را وقف نموده اند درپناه خودت حفظ بفرما الهی آمین
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *