رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترامپ توافق هسته‎ای را پاره می‎کند؟

5:50 - 31 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۸۱۶
کنوانسیون جمهوری‌خواهان آمریکا با حاشیه‌های زیادی همراه شد به طوری که تصویب سند سیاسی حزب، نهایی شدن نامزدی ترامپ، زمین خوردن اعضای کمپین ترامپ و سخنرانی مخالفان دو آتشه ترامپ از این موارد بود.

به گزارش گروه بین الملل ؛ پس از حاشیه‌های روز اول کنوانسیون جمهوری‌خواهان، شلوغی و اعتراض به ترامپ توسط اقلیت‌های رنگین پوست، لاتینوها و مسلمانان و همچنین کپی‌برداری ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ از سخنرانی سال 2008 میشل اوباما، روز دوم هم در این نشست درون حزبی خالی از حاشیه نبود.

روز دوم کنوانسیون جمهوری‌خواهان چگونه گذشت

حزب جمهوری‌خواه در دو روز نخست از نشست این حزب، سند رسمی سیاست‌گذاری خود را تصویب کرد. این سند سیاست‌های رسمی حزب جمهوری‌خواه در موضوعات مختلف را تعیین می کند.

روز دوم کنوانسیون جمهوری‌خواهان چگونه گذشت

سند سیاست اعلام‌شده حزب جمهوری‌خواه برای سال 2016، توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 را یک توافق شخصی بین باراک اوباما و ایران خوانده و آن را برای رئیس‌جمهور بعدی این کشور غیرالزام‌آور می‌داند. همچنین این سند ذکر می‌کند که باید تمامی گزینه‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات خود و دوستانمان روی میز نگه داریم.

در یکی از سرفصل‌های این سند با عنوان «چالش‌های خاورمیانه» آمده است «خاورمیانه، اکنون از هر زمان دیگری خطرناک‌تر است. روسای جمهور آمریکا، از هر حزبی که باشند، همواره منافع ملی آمریکا، اعتماد دولت‌های دوست و امنیت اسرائیل را اولویت قرار داده‌اند».

این سند درباره برجام در ادامه نوشته است «ما توافق اوباما با ایران و برداشتن تحریم‌های بین‌المللی و ورود صدها میلیارد دلار به ایران را توافقی شخصی بین رئیس‌جمهور و شرکای شخصی‌اش دانسته و آن را برای رئیس‌جمهور بعدی الزام‌آور نمی‌دانیم. برجام بدون کسب رای اکثریت سنا، نمی‌تواند رئیس جمهوری بعدی آمریکا را ملزم نماید، بنابراین باید همه گزینه‌های لازم برای مقابله با تهدیدات موجود در زمینه امنیت، منافع و آینده شرکایمان را برای همیشه روی میز داشته باشیم».


روز دوم کنوانسیون جمهوری‌خواهان چگونه گذشت

چند اتفاق حاشیه‌ای دیگر نیز در این نشست جالب توجه بود. البته کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه همواره با حاشیه‌هایی همراه بوده است، اما امسال با توجه به حضور دونالد ترامپ، سرمایه‌دار جنجالی، این حاشیه ها بیشتر شده است. دونالد ترامپ در عرصه سیاست تجربه چندانی ندارد، شخصیتی دمدمی مزاج دارد، بیش از 5 بار حزب مطبوع خود را تغییر داده است، سه بار ازدواج کرده و سه فرزند دارد. سه همسر و سه فرزند او نیز حاشیه‌های خاص خود را دارند.

روز دوم کنوانسیون جمهوری‌خواهان چگونه گذشت

اما روز دوم در سالن نشست با اتفاقات خاصی همراه بود. اکثر این اتفاقات به نهایی شدن انتخاب دونالد ترامپ مرتبط هستند.

بر زمین افتادن اعضای کمپین «ترامپ هرگز»

پس از اعلام رای نهایی و انتخاب ترامپ، اعضای این کمپین ناگهان از روی صندلی خود سقوط کردند و بی اختیار روی زمین افتادند.

رای‌گیری دوره‌ای

اخذ رای از وکلای انتخاباتی و نمایندگان حزب به صورت دوره ای انجام شد. رای دهندگان یکی پس از دیگری رای خود را در صفی دایره‌وار ارائه دادند و دونالد ترامپ در این رای‌گیری حدنصاب لازم را کسب کرد.

بازگشت شکست خورده ها به صحنه

دو نفر از رقبای سابق دونالد ترامپ، یعنی کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی و بن کارسون نیز در این نشست سخنرانی داشتند.

روز دوم کنوانسیون جمهوری‌خواهان چگونه گذشت

 این دو نفر از افرادی هستند که به شدت از ترامپ تنفر داشته و به هیچ شکل حاضر به پذیرفتن ترامپ به عنوان نامزد حزب خود نبوده‌اند. اما دوباره به کنوانسیون آمدند و حتی در این مراسم سخنرانی هم کردند.

روز دوم کنوانسیون جمهوری‌خواهان چگونه گذشت

آغاز نمایش پیروزی دونالد ترامپ

پس از اعلام رای پیروزی و انتخاب نهایی دونالد ترامپ، تیفنی ترامپ، دختر ترامپ که حاصل ازدواج با همسر دوم او است، سخنرانی کرد و وجد و شادی خود را پیش و پس از سخنرانی نشان داد.

روز دوم کنوانسیون جمهوری‌خواهان چگونه گذشت

همچنین برادر بزرگتر او، نیز در این مراسم سخنرانی کرد و پیروزی پدر خود را اعلام کرد و به حاضرین تبریک گفت.

روز دوم کنوانسیون جمهوری‌خواهان چگونه گذشت

یکی دیگر از حاشیه‌های در این مراسم، سخنرانی رئیس مجلس آمریکا، پل ریان بود.

او نیز ترامپ را تایید کرده و پیرامون برنامه جمهوری‌خواهان مجلس آمریکا سخنرانی کرد. حضور رئیس مجلس آمریکا در این مراسم جالب بود چرا که او یکی از مقامات ارشد آمریکاست و حضورش می‌تواند شائبه‌های زیادی ایجاد کند.



ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
به قول اقا ما اتش میزنیم
حسن
|
-
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
ترامپ علط میکنه گنده تر از ترامپها نتونستند غلطی بکنند تا برسه به این
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *