آخرین اخبار از زنده بودن رکن‌آبادی بعد از فاجعه منا حکایت دارد/ چه بر سر دیپلمات کارکشته ایرانی آوردند؟

12:14 - 02 مرداد 1395
کد خبر: ۱۹۹۷۹۹
دسته بندی: سیاست
اطلاعات موثق و تایید شده‌ای به دست خبرنگار میزان رسیده که زنده بودن غضنفر رکن آبادی پس از وقوع فاجعه منا را تایید می‌کند.
-گروه سیاسی: دوم مهرماه سال گذشته در روز عید سعید قربان، در نتیجه بی کفایتی سردمداران و مسئولان رژیم سعودی، فاجعه منا رخ داد و حدود سه هزار تن از حجاج بیت الله الحرام جان خود را از دست دادند؛ در این میان حدود 500 تن از حجاج ایرانی هم جان باختند که در میان آن‌ها نام غضنفر رکن ابادی دیپلمات باسابقه کشورمان هم به چشم می‌خورد.

زنده بودن رکن آبادی  بعد از فاجعه منا قطعی است// منتشر نشود

رکن آبادی سال‌ها سفیر ایران در لبنان یکی از کشورهای محور مقاومت بود و  سران رژیم تبهکار صهیونیستی بارها اعلام کرده بودند که وی در لیست سیاه سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی شان قرار دارد.

زنده بودن رکن آبادی  بعد از فاجعه منا قطعی است// منتشر نشود

پس از وقوع فاجعه منا علی رغم بی خبری از سرنوشت رکن آبادی، اطلاعات تایید نشده حکایت از آن داشت که وی زنده است و در جریان فاجعه منا آسیبی ندیده اما توسط ماموران اطلاعاتی سعودی ربوده شده تا به صهیونیست ها تحویل داده شود.

زنده بودن رکن آبادی  بعد از فاجعه منا قطعی است// منتشر نشود

در کشاکش این گمانه زنی ها، رسانه های وابسته به دربار سعودی طی خبرسازی‌هایی مدعی شدند که نام غضنفر رکن آبادی سفیر سابق کشورمان در هیچیک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است.

مرضیه افخم سخنگوی وقت وزارت امورخارجه کشورمان این ادعا را بی اساس دانست و قویا تکذیب کرد.

زنده بودن رکن آبادی  بعد از فاجعه منا قطعی است// منتشر نشود

وی تصریح کرد که مدارک سفیر سابق کشورمان در لبنان برای سفر به مناسک حج ممهور به مهر روادید حج است.

خبرسازی رسانه های سعودی در حالی بود که روزنامه لبنانی الجمهوریه در تاریخ 7 مهر 1394 مدعی شده بود: "غضنفر رکن آبادی پس از مجروح شدن در حادثه خونین منا به یکی از بیمارستان های عربستان منتقل و بستری شده است".

در همان زمان حسین امیرعبداللهیان معاون وقت عربی و افریقایی وزیر امور خارجه اعلام کرد کمیته ای در این وزارتخانه سرنوشت همه مفقودان حادثه منا از جمله غضنفر رکن آبادی را پیگیری می کند.

زنده بودن رکن آبادی  بعد از فاجعه منا قطعی است// منتشر نشود

سرانجام پس از مطرح شدن مباحث گوناگون پیرامون سرنوشت غضنفر رکن آبادی، در 6 آذر 1394، پیکر مطهر وی وارد تهران شد؛ مرتضی رکن آبادی برادر وی در مراسم استقبال از پیکر او، اعلام کرد«علت و زمان دقیق جان باختن برادرم مشخص نیست».

اما با گذشت حدود 10 ماه از اتفاقات رخ داده در فاجعه منا و مباحثی که پیرامون وضعیت غضنفر رکن آبادی مطرح می‌شد، اخیرا سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با اشاره به جزئیات جان باختن رکن آبادی در جریان فاجعه منا، گفته است:"هنگامی که رکن آبادی را داخل آمبولانس قرار دادند کسی را نمی‌شناخت اما نبض داشت و زنده بود، بسیاری از شهدا پس از فاجعه منا زنده بودند اما فاجعه دوم در بیمارستان‌ها ایجاد شد و تعداد زیادی از حجاج ایرانی در بیمارستان‌ها به شهادت رسیدند".

زنده بودن رکن آبادی  بعد از فاجعه منا قطعی است// منتشر نشود



در همین رابطه حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که من دارم پس از فاجعه منا، شهید رکن آبادی به صورت زنده به بیمارستان منتقل می شود و نکته مهم این است که در روز وقوع حادثه، ایشان زنده بوده اند.

وی با بیان اینکه بر اساس سند رسمی که از سوی مقامات سعودی صادر شد، تاریخ شهادت ایشان سه روز پس از حادثه عنوان شده است گفت: طبق آن گزارش دلیل مرگ "ایست قلبی" ذکر شده و خبری از مشکل تنفسی و خفگی نیست.

شیخ الاسلام در پایان با اشاره به مسئولیت مهم شهید رکن آبادی در تصدی گری سفارت ایران در لبنان و اطلاعات و اشراف بسیار زیاد وی به مسائل منطقه، تصریح کرد: با شناختی که از سعودی ها داریم و با توجه به کشتار و قتل عام زنان و کودکان یمنی در 16 ماه گذشته، این نتیجه برایمان دست یافتنی خواهد بود که به دلیل قدرت و توانمندی های انکارناپذیر شهید رکن آبادی، سعودی ها اگر وی را می شناختند پس از حادثه منا اجازه زنده ماندنش را نمی دادند.

بر اساس این گزارش، علی رغم اظهارات بعضا متناقضی که در باب وضعیت و سرنوشت رکن آبادی در جریان فاجعه منا مطرح می شود، مصاحبه حسین شیخ الاسلام با و همچنین برخی اطلاعات موثق و تایید شده‌ از زنده بودن غضنفر رکن آبادی پس از وقوع فاجعه منا "به طور قطعی" حکایت دارند.

گفتنی است تاکنون هیچ مقام رسمی درباره وضعیت این دیپلمات پس از فاجعه منا اظهار نظر قطعی نکرده است.




قاسم
|
-
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
با توجه به خصومت عربستان و خوش رقصی برای اسرائیل و امریکا می بایستی مسئولین برنامه ریزی دقیق می کردند که به اینجا ختم نشه
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
یکی از آشناهای ما که پزشک متخصص می باشند برای ما تعریف می کردند جسم بیهوششون را توی آمبولانس گذاشته بودند در مسیر به هوش میاد ازش ملیت را می پرسند تا میگه ایرانی هستم از آمبولانس در حال حرکت به بیرون پرتش می کنند و خواست خدا بر این بوده که زنده باشند.
احمدعلی جهان بين
|
-
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
يادش گرامي باد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *