واگذاری چهار روستا در شمال افغانستان به "طالبان" توسط نیروهای پلیس

22:17 - 30 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۶۸۱
مقامات محلی ولایت فاریاب در شمال افغانستان از واگذاری چهار روستا به طالبان مسلح توسط نیروهای پلیس محلی در شهرستان قیصار این ولایت خبر دادند.
واگذاری چهار روستا در شمال افغانستان به به گزارش سرویس بین الملل نظام‌الدین قیصاری فرمانده پلیس محلی شهرستان قیصار ولایت فاریاب در شمال افغانستان اعلام کرد: پلیس محلی این شهرستان به فرماندهی هیبت‌الله یکی از افراد فتح‌الله قیصاری عضو پارلمان افغانستان روستاهای تنگی بوره‌غن، آقمس، قرایی و زعفران را به طالبان واگذار کرد
 
وی اظهار داشت: این روستاها در شهرستان قیصار ولایت فاریاب چندی پیش به تصرف نیروهای امنیتی افغان در آمده بود.
 
فرمانده پلیس محلی شهرستان قیصار به سلام وطندار گفت: نیروهای پلیس‌ محلی از افراد وابسته به فتح‌الله قیصاری 2 عراده خودروی زرهی و 5 عراده خودروی رنجرز را به طالبان واگذار کرده‌اند.
 
از سوی دیگر فتح‌الله قیصاری می‌گوید: نیروهای پلیس محلی این مناطق در شهرستان قیصار از افراد وابسته به وی نبوده‌اند و ادعای فرمانده پلیس این شهرستان برخواسته از خصومت‌های شخصی است.
 
فتح‌الله قیصاری عضو پارلمان افغانستان تصریح کرد: در حال حاضر 360 روستا در شهرستان قیصار به جز مرکز این شهرستان هم اکنون تحت کنترل طالبان قرار دارد.
 
مقامات محلی ولایت فاریاب در این باره گفته‌اند: از آغاز هفته جاری طالبان مسلح از ولایت‌های غور، بادغیس و شهرستان‌های فاریاب به منظور تصرف کامل شهرستان بادغیس به این شهرستان حمله کرده‌اند.
 
آنها خاطرنشان کردند: در حال حاضر درگیری میان طالبان مسلح و نیروهای امنیتی افغان در روستاهای زعفران و ارکلیک شهرستان قیصار ولایت فاریاب ادامه دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *