اگر سند ملک ما در دست کسی باشد که حاضربه تحویل آن نشود، تکلیف چیست؟

11:48 - 29 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۴۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اگر سند ملک ما در دست دیگری باشد، آیا این امر در مالکیت ما تاثیری دارد؟ اگر فرد دیگری که سند مالکیت ملک ما در دست اوست، حاضر به استرداد سند نباشد، چه باید کرد؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند.
به گزارش ، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره مالکیت ملکی که سند آن به نام فرد اما در دست دیگری است، این است:

با سلام و عرض خسته نباشید من مالک ملکی هستم که فقط بنچاق در دست من هست و سند دست همسرم می باشد که 3 سال است از هم جدا شده ایم وزیر بارتحویل دادن سند نمی رود خواهشمندم با توجه به مشکلات مالی که دارم به سوالات من پاسخ دهید: برای گرفتن ملک از کجا باید شروع کنم ؟ آیا بدون وکیل هم می توانم جهت گرفتن ملک اقدام نمایم ؟ مراحل قانونی آن به چه صورت می باشد ؟ از توجه شما ممنون و سپاسگزارم

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین: 
در دست نداشتن سند ملک به معنای عدم مالکیت یا از بین رفتن حقوق ناشی از آن نخواهد بود، چه اینکه نام شما به عنوان مالک ملک در دفتر ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده است.
بنابراین شما هم امکان طرح دعوا علیه همسرتان مبنی بر استرداد سند خواهید داشت و هم می توانید اقدام برای گرفتن سند جدید از ثبت نماييد و نيازي به إعطاي وكالت در اين مورد نمي باشد،در مورد اينكه ملك در حال حاضر در تصرف كيست فرض سوال مسكوت مي باشد؛ اما به طور كلي بايد گفت امكان طرح دعواي تصرف عدواني و يا خلع يد حسب مورد ممكن مي باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *