رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمیسیون ماده 7 «کاخ ثابت پاسال» را باغ می داند/ موسس بانک تات آخرین خریدار این خانه است

18:42 - 18 آذر 1393
کد خبر: ۱۹۹۲۸
خبرگزاری میزان: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که کمیسیون ماده 7، کاخ ثابت پاسال را باغ تشخیص داده است، گفت: به احتمال زیاد کمیسیون ماده 5 در گذشته حکم تغییر این خانه تاریخی را که اکنون متعلق به موسس بانک تات است، صادر کرده است.

: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که کمیسیون ماده 7، کاخ ثابت پاسال را باغ تشخیص داده است، گفت: به احتمال زیاد کمیسیون ماده 5 در گذشته حکم تغییر این خانه تاریخی را که اکنون متعلق به موسس بانک تات است، صادر کرده است.

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان با بیان این که کاخ ثابت پاسال در خیابان آفریقا در کمیسیون ماده 7 شهرداری باغ تشخیص داده شده است، اظهار کرد: در این خانه علاوه بر ارزش میراثی بر اساس آخرین بازدید کارشناس شهرداری تهران در 27 آبان سال 87 حدود 53 اصله درخت غیر مثمر(بدون میوه) وجود داشته که 8 درخت بالای بن 90 سانتی متر، 6درخت بالای بن 70 سانتی متر، 10درخت بالای بن 50 سانتی متر،4 درخت بالای بن 10 سانتی متر، 5درخت بالای بن 30 سانتی متر و 21 درخت بالای بن 20 سانتی متر است.

وی با بیان این که رای تغییر کاربری توسط کمیسیون ماده 5 صورت می گیرد، گفت: این کمیسیون در گذشته برای این ساختمان علی رغم شاخصه ها و معیارهای تاریخی و زیست محیطی که داشته است، رای تغییر کاربری صادر کرده است.

وی با ابراز تعجب از این که چگونه می توان برای یک ساختمان منحصر به فرد و تاریخی اجازه تخریب و ساخت و ساز صادر کرد، اذعان کرد: همچنان در حال پیگیری برای کسب مستندات تغییر کاربری کاخ ثابت پاسال هستیم.

وی با بیان این مطلب که مالکیت اولیه این خانه تاریخی متعلق به ثابت پاسال موسس رادیو و تلویزیون ملی ایران است، اظهار کرد: پس از انقلاب این ساختمان مصادره و از آن به عنوان ساختمان اداری  استفاده می شود .

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: آنطور که بنده جست و جو کرده ام اکنون این خانه توسط علی انصاری، موسس بانک تات، که رئیس اتحادیه مبل سازان تهران و نیز مالک بازار مبل ایران است خریداری شده است. البته نمی دانم که چه نهادی این خانه تاریخی را به این شخص فروخته است.

حقانی با بیان این که مالک فعلی در خشک شدن درخت های این کاخ سهمی نداشته است، خاطر نشان کرد: با این وجود به طور  قطع شکایت ها و پیگیری های خود را در این خصوص انجام می دهم.

وی با ابراز تاسف از این که تمام درخت هایی که از بیرون باغ دیده می شوند خشک شده است، اذعان کرد: به درون باغ دسترسی نداریم اما برای قانون تفاوت ندارد که درخت را چه کسی قطع و خشک کرده است، روال قانونی که باید طی شود، صورت می گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *