غذاهای محلی استان سمنان در جشنواره سفره ايرانی معرفی می شود

2:40 - 28 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۶۶۱
سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سمنان در روزهای پایانی شهریور ماه امسال در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری شركت می‌كند.
غذاهای محلی استان سمنان در جشنواره سفره ايرانی معرفی می شودبه گزارش گروه جامعه ،مریم سلمانیان گفت: جشنواره‌های سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در هشت منطقه از كشور برگزار می‌شود و استان سمنان در بین استان های منطقه چهار قرار دارد.
 
وی گفت: اولین جشنواره منطقه ای ملی «سفره ایرانی فرهنگ گردشگری» از 30 تیر تا اول مرداد در رامسر و با حضور استان های منطقه یك شامل گیلان، مازندران، گلستان و قزوین برگزار می‌شود.  برگزاری این جشنواره‌ها را در جذب گردشگر و معرفی فرهنگ مردم مناطق مختلف كشور به ویژه در زمینه نحوه پخت غذاهای محلی موثر دانست و افزود: این جشنواره در محورهای نمایشگاه غذای محلی، برگزاری مسابقه آشپزی، انتخاب واحدهای پذیرای و محل‌های عرضه غذای برتر، نمایش‌های آیین غذا، نشست های علمی درباره غذا و نمایشگاه  صنایع دستی مورد استفاده در تهیه و عرضه غذا برگزار می‌شود.
 
سلمانیان برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان، استاندارد سازی واحدهای پذیرایی ملی و بومی، جذب گردشگر، حمایت از تنوع فرهنگی و غذایی و معرفی غذاهای سالم به مردم و گردشگران را از اهداف این جشنواره عنوان كرد.
 
وی گفت: در این راستا کشور به هشت منطقه اقلیمی تقسیم شده است که در زمان بندی های مختلف جشنواره هایی در شهرهای رامسر، تبریز، کرمانشاه، مشهد، اصفهان، یزد، شیراز و بوشهر از  30 تیر تا 10 دی ماه سال جاری برگزار می شود.
 
وی افزود: استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان به عنوان استان‌های منطقه چهار در نظر گرفته شده‌اند که شهر مشهد از 24 تا 26 شهریور ماه به مدت سه روز میزبان این جشنواره در منطقه چهار خواهد بود.
 
سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: احیای غذاهای سنتی، معرفی غذاهای بومی مهجور مانده یا در حال فراموشی، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
وی افزود: جشنواره در دو بخش اصلی عرضه و مسابقه برگزار خواهد شد و داوری در مرحله مسابقه توسط داوران مطرح کشور انجام خواهد شد و در هر بخش از هر استان، سه برگزیده برای حضور در جشنواره تهران انتخاب می‌شود.
 
سلمانیان گفت: کلیه واحدهای مربوط به تولید و عرضه موادغذایی اعم از رستوران‌ها، کارخانجات موادغذایی و ... در سطح استان می‌توانند جهت معرفی، فروش و تبلیغ انواع خوراک و موادغذایی تولیدی خود در این جشنواره به رقابت بپردازند.
 
گفتنی است علاقمندان به حضور در این نمایشگاه جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه اخذ غرفه می توانند با معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی استان سمنان تماس حاصل کنند.
 
سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت:برترین های این جشنواره در سطح ملی، به جشنواره ها و مسابقات بین المللی گردشگری اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *