رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شانس مدال المپیک وجود دارد/ جودو پلن A هم ندارد چه برسد به پلن B!

8:19 - 27 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۲۵۵
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی پیشین تیم ملی جودو گفت: با تمام کم و کاستی‌های موجود، جودو ایران در المپیک ریو شانس کسب مدال دارد.

مسعود حاجی آخوندزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی میزان، با اشاره به شانس کسب مدال جودوکاران ایرانی در المپیک ریو اظهار داشت: اول باید ببینیم که برای ملی پوشان چکار کرده‌ایم که الان از آنها توقع کسب مدال المپیک داشته باشیم. واقعا امکانات ما با سایر کشورهای حاضر در المپیک قابل قیاس نیست اما با تمام اینها باز هم محجوب و ملایی شانس کسب مدال دارند.

وی افزود: در ادوار گذشته المپیک شاهد بودیم که کشورهایی که در آسیا حرفی برای گفتن ندارند در المپیک مدال گرفتند و نباید از الان نا امید باشیم.

پیشکسوت جودو ضمن اشاره به اینکه به قرعه اعتقادی ندارد، تصریح کرد: در المپیک ورزشکار سطح پایین نداریم و تمام بازی‌ها سخت هستند. پس نباید دلمان را به قرعه خوش کنیم.

حاجی آخوندزاده افزود: باید ملی پوشان ما از لحاظ روحی و روانی آماده باشند و خودشان اهمیت میدان المپیک را درک کنند و با غیرت مبارزه کنند تا به امید خدا بتوانیم طلسم مدال المپیک را بشکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا «نصرت خان» سرمربی ازبکستانی تیم ملی جودو در این شرایط می‌تواند کمکی به تیم ملی داشته باشد یا خیر، گفت: با توجه به زمان کوتاهی که باقی مانده تغییر در کادر فنی تیم ملی به صلاح نیست و بهتر است با همین تیم به المپیک برویم.

سرمربی پیشین تیم ملی جودو در ادامه به انتقاد از تغییرات پیاپی مدیریت این فدراسیون پرداخت و گفت: تا یک نفر می‌خواهد در جودو جا بی‌افتد، نفر جدیدی امور این فدراسیون را در دست می‌گیرد. همین تغییرات پیاپی باعث شده تا جودوی ایران مسیر خود را گم کرده و بدون برنامه به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: در تمام فدراسیون‌ها دو نوع برنامه کوتاه و بلند مدت وجود دارد اما در فدراسیون جودو بنا به تغییرات پیاپی مدیریتی هیچ برنامه خاصی وجود ندارد. در واقع جودو پلن A هم ندارد چه برسد به پلن B!

قهرمان سابق آسیا تصریح کرد: اگر می‌خواهیم طبق اصول پیش برویم باید یک برنامه بلند مدت داشته باشیم و از همین امروز به فکر پرورش نوجوانان و جوانان باشیم. اگر بتوانیم در این رده‌های سنی تیم‌هایمان را به اردو‌ها و تورنمنت‌های تدارکاتی بفرستیم می‌توانیم کمبود امکانات را تا حد زیادی فراموش کنیم و آینده جودو را بیمه کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *