صدور مجوز الکترونیکی برای ترخیص کالاهای وارداتی

9:23 - 26 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۸۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل استاندارد استان تهران از صدور شش هزار و 463 مجوز الکترونیکی ترخیص کالاهای وارداتی و مشمول استاندارد اجباری در گمرکات اجرایی استان در سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد ، به نقل از روابط عمومی  اداره کل استاندارد ایران، مسلم بیات در تشریح عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این اداره‌کل گفت: با ابلاغ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان ملی استاندارد ایران، در راستای حذف صدور مجوز کاغذی ترخیص کالای وارداتی از نظر ضوابط استاندارد در سه ماهه ابتدای امسال شش هزار و 463 مجوز در گمرکات تهران، غرب و فرودگاه امام خمینی(ره) صادر شده است.

وی در ادامه افزود: از سال 1392 مطابق آخرین بخشنامه‌های سازمان ملی استاندارد در جهت اطلاع‌رسانی به هنگام نمایندگی‌های استاندارد در گمرکات تهران مجهز به سیستم اتوماسیون اداری شدند و این امر موجب تسریع امور واردات و ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی شده است.

بیات در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت معین 29 محموله کالای وارداتی بعلت نداشتن شرایط و الزامات استاندارد مجوز ترخیص نگرفتند و 411 مجوز حذف بازرسی در مبدا برای کالاهای واداتی صادر شده‌است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *