رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهره‌مندی ترکیه از تخفیف گازی ایران

22:00 - 24 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۴۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزارت انرژی ترکیه با اعلام اینکه هنوز توافقی در مورد تخفیف گازی با ایران صورت نگرفته است،‌گفت:انتظار می رود مردم ترکیه قبل از رسیدن زمستان از تخفیف گازی بهره مند شوند.
به گزارش گروه اقتصاد ، وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه با اعلام اینکه دیوان داوری بین‌المللی در قضیه گران‌فروشی گاز ایران به نفع ترکیه رای صادر کرده است، از عدم توافق قطعی دو کشور بر سر میزان دقیق تخفیف قیمت گاز وارداتی خبر داد.

در بیانیه وزارت انرژی با تکذیب خبر توافق ایران و ترکیه بر سر میزان دقیق تخفیف گازی که در روزهای اخیر از سوی برخی منابع اعلام شده، اظهار داشت: هنگامی که میزان دقیق تخفیف گازی بر اساس رای الزام آور دادگاه به شکل قطعی مشخص شود به اطلاع عموم خواهد رسید.

همانگونه که پیش از این برات آلبایراک وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نیز تاکید کرده است، انتظار می رود هموطنان قبل از رسیدن زمستان از تخفیف گازی بهره‌مند شوند.
 
دیوان داوری بین المللی در ماه مارس گذشته در مورد اختلاف ایران و ترکیه بر سر قیمت گاز وارداتی از ایران به نفع ترکیه رای صادر کرده بود. بر اساس رای صادره از سوی دادگاه، ایران ملزم به اعمال تخفیف در قیمت گاز صادراتی به ترکیه از اول جولای سال 2011 به این سو به میزان 13.3 الی 15.8 درصد خواهد بود.
 
میزان واردات گاز طبیعی ترکیه از ایران سالانه 10 میلیارد مترمکعب است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *