مکاتبه با دادستان‌ها جهت ارجاع پرونده‌های قابل گذشت به شعب صلحی

13:18 - 24 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۴۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حداد از مکاتبه با دادستان‌های حوزه‌های قضایی جهت ارجاع پرونده‌های قابل گذشت به شعب صلحی خبر داد و گفت: این امر به جهت ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین که از تأکیدات دین مبین اسلام است صورت می‌گیرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری نیزان به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: فلسفه تشکیل شورا های حال اختلاف ، ترویج فرهنگ صلح و سازش بوده است و این مهم اولویت کاری شورا های استان یزد در سال جاری است.

محمدرضا حداد افزود: کاهش پرونده های جریانی در برخی شعب و هم چنین اجرای احکام شورا  و ارتقاء کمی و کیفی عملکرد شوراهای حل اختلاف زندان را می توان از جمله دیگر اولویت های کاری این مجموعه ذکر کرد.

وی بر ضرورت تدوین راهکارهای ارتقای کمی و کیفی شوراها تأکید کرد و اظهار داشت: جلوگیری از ارجاع پرونده هایی که در صلاحیت شورا های حل اختلاف نیست و بهره گیری از سیاست های تشویقی برای ارتقاء انگیزه کاری در میان کارکنان اداری و قضایی شورا ها از جمله این راهکارهاست.

این مقام قضایی از انتخاب و بکارگیری رابطین فعال و فارغ البال در حوزه های قضایی تابعه جهت پیگیری مسائل مربوط به شوراهای حل اختلاف خبر داد و تصریح کرد : با تعیین رابطین ، تامین و تجهیز شعب شورا ها به وسایل مورد نیاز  و در خور شأن کارکنان شوراهای حل اختلاف ، تسریع و زمینه ارائه خدمات بهتر به مردم شریف استان فراهم خواهد شد.

وی تشکیل مرکز کنترل و پالایش دادخواست ها در کنار واحد های ارجاع  را از دیگر راهکار های ارتقاء کمی و کیفی شوراها برشمرد و ابراز داشت : رعایت اصول تعادل در ارجاع به شعب و ارائه آموزش های لازم به اعضاء در تنظیم گزارش های اصلاحی جهت کاهش مشکلات اجرایی آن در واحد های اجرای احکام شورا  نیز از برنامه هایی است که مد نظر است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان ، به تجدید نظر در نحوه چینش و سرو ساماندهی اعضاء و کادر اداری شورا ها با توجه به تقسیم شعب شورا به صلحی و حکمی اشاره کرد و بیان داشت : سامان دهی اعضاء و چینش جدید کارکنان و تخصصی شدن شعب و اختصاص برخی شعب شورا به مسائل داوری و همچنین بازرسی مستمر قضات از شعب و نظارت بر عملکرد دبیران و کادر دفتری هر شورا نیز از جمله اموری است که می تواند این مجموعه را در حرکت  رو به رشد خود در تحقق اهداف خویش یاری نماید.

وی اظهار داشت : حضور قضات در شعب فعال عصر و حضور قاضی کشیک در مجتمع های شورایی نیز از دیگر برنامه های تدوین شده در سال جاری است.

حداد از مکاتبه با دادستان‌های حوزه های قضایی جهت ارجاع پرونده های قابل گذشت به شعب صلحی خبر داد و گفت : این امر به جهت ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین که از تأکیدات دین مبین اسلام است صورت می گیرد تا تلاش شود ، خصومت ها و اختلافات مردم قبل از ورود به محاکم قضایی حل و فصل گردد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *