کلاهبرداری میلیاردی با زیرخاکی های تقلبی

5:40 - 24 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۳۴۰
فردی كه با فروش 18 قطعه مجسمه عتيقه تقلبی به يکی از شهروندان بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود،در اصفهان دستگیر شد.
کلاهبرداری میلیاردی با زیرخاکی های تقلبیبه گزارش گروه جامعه ،سرهنگ ستار خسروی  رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر كلاهبرداری یك میلیارد ریالی از وی موضوع در دستوركار كارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردی طی تماس با شاكی عنوان داشته، 18 قطعه مجسمه عتیقه را پیدا كرده و حاضر است آنها را در ازای مبلغ یك میلیارد ریال به وی بدهد.
 
این مقام مسئول عنوان داشت: فرد مالباخته نیز فریب چرب زبانی متهم را می خورد و پس از تهیه مبلغ درخواستی بر سر قرار حاضر و مجسمه ها را تحویل می گیرد اما هنگام فروش متوجه تقلبی بودن آنها می شود.
 
سرهنگ خسروی بیان داشت: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده متهم این پرونده را دستگیر كردند كه پس از اقرار به بزه انتصابی به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 
رئیس پلیس آگاهی استان گفت: یکی از روش های شایع کلاهبرداری در کشور و به خصوص استان اصفهان کلاهبرداری تحت عنوان فروش اشیاء عتیقه و زیر خاکی است که ابتدا با ارسال یک پیامک فریبنده و با عنوان اینکه چوپانی است که در حین چرای دام این اشیا را در بیابان یافته و قصد فروش آن را دارد شروع و بعد فرد قربانی را به محلی که از قبل مشخص نموده دعوت و پس از تحویل اشیای تقلبی متواری و در مواردی هم که شاکی متوجه شود با ضرب و شتم اموال او را به سرقت می برند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *