رقابت سرسخت کانال‌های خبری در تلگرام/چه نوع اخباری پرطرفدارتر است؟

0:15 - 24 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۲۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
این روزها کانال‌های خبری نقش مهمی در انتشار خبر دارند و مردم را در کمترین زمان ممکن از جزییات اخبار آگاه می‌کنند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، مدتی است که افراد برای رصد اخبار روز ایران و جهان به جای رفتن به باجه‌های روزنامه فروشی و صرف وقت و هزینه، ترجیح می‌دهند در کانال‌های معتبر خبرگزاری‌ها عضو شوند تا در کمترین زمان ممکن  و به سرعت از اخبار روز و مهم باخبر شوند.

در این میان افرادی هستند که فقط خبرهای خاصی را دنبال می‌کنند و برای اطلاع از اخبار به کانال‌های تخصصی مراجعه می‌کنند تا خبر مورد نظر خود را با جزییات کامل مشاهده کنند.

عده‌ای نیز به کانال‌هایی مراجعه می‌کنند که همه نوع خبر از جمله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و ... را پوشش دهد و از هیچ خبری به اصطلاح جا نماند، در غیر این صورت ممکن است کانال‌ها اعضای خود را از دست دهند.

مریم 21 ساله که بیشتر اخبار روز را از طریق کانال‌ها رصد می کند در پاسخ به سؤال میزان مبنی بر اینکه چه نوع خبری را با چه سبکی دنبال می‌کند گفت: بیشتر به اخبار علمی علاقه دارد و برای دریافت اخبار روز به کانال‌هایی مراجعه می‌کند که خبر و دانستنی‌های علمی را به صورت تخصصی کار کند.

وی ادامه داد: در کانال‌هایی که به‌طور اختصاصی در حوزه خاصی فعالیت دارد، اخبار مورد نظر خود را سریع‌تر پیدا می‌کند و تنها مشکل کانال‌های خبری را تبلیغات و تبادل‌های بیش از حد آنها دانست.

همچنین این فرد در خصوص سبک خبر مورد علاقه خود گفت: بیشتر مایل است اخباری را دنبال کند که خلاصه خبر، تیتر و لید آن به‌گونه‌ای باشد که نیاز نباشد به لینک خبر مراجعه کند و زمان خود را برای خواندن کل خبر صرف کند.

گفتنی است که بعضی از کانال‌ها، خبر را به همراه لینک آن کار می‌کنند تا خواننده مستقیم به صفحه خبر مورد نظر وارد شود، برخی دیگر نیز با نوشتن لینک صفحه اصلی سایت افراد را مجبور می‌کنند تا برای دسترسی به خبر مورد نظرشان چند دقیقه سایت را بازدید کنند که در نتیجه زمان بازدید از سایتشان را بالا ببرند.

مدیر یکی از کانال‌های خبری که بیشتر در حوزه اخبار سیاسی فعالیت می‌کند در خصوص وضعیت و مخاطبان کانال خود گفت: بیشتر اخباری که در کانال منتشر می‌کند مربوط به خبر سیاسی است ولی در حوزه‌های دیگر نیز خبر منتشر می‌کند که نسبت به اخبار سیاسی کم‌تر است.

وی در ادامه افزود: مخاطبان کانال بیشتر جهت دریافت اخبار سیاسی، کانال را به عنوان یک منبع در نظر می‌گیرند  و تبادل‌های کانال نیز بیشتر در حوزه سیاسی است.

این فرد در خصوص خبرهای پربازدید در کانال‌ها گفت: بیشتر افراد جامعه در کنار اخبار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به دنبال اخبار سرگرم کننده، تصاویر متحرک و کلیپ‌های کوتاه هستند و در میان کانال‌ها بیشترین عضو را این گونه کانال‌ها به خود اختصاص می‌دهد.

در این میان علی 25 ساله بیشتر علاقه به کانال‌هایی داشت که انواع اخبار در حوزه‌های مختلف را پوشش دهد و اخبار را بدون کم و کاستی در کمترین زمان ممکن انتشار دهد.

ناهید 30 ساله در رابطه با اخبار مورد علاقه خود و نحوه دریافت اخبار روز گفت: بیشتر به اخبار فرهنگی، هنری علاقه دارد و در کنار آن اخبار حوادث را نیز دنبال می‌کند که بهترین روش برای دریافت اخبار روز را کانال‌های خبری معتبر دانست.

وی ادامه داد: هنگام رصد اخبار روز، تبلیغات و تبادل به وفور در کانال‌ها به چشم می‌خورد و باعث آزار خوانندگان می‌شود که باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشید.

لازم به ذکر است، دو کانال زمانی که تصمیم به تبادل می‌گیرند باید تعداد عضو برابری داشته باشند و به دو صورت تبادل شبانه و تبادل بازدیدی این کار را انجام می‌دهند.

تبادل شبانه به این صورت است که هریک از دو کانال در ساعت خاصی از شبانه روز اقدام به قرار دادن لینک مربوط به کانال مقابل می‌کند و با این اقدام تعداد اعضا کانال‌ها بالا می‌رود.

نوع دیگر تبادل به روش بازدیدی است که مدیر هرکدام از کانال‌ها لینک کانال مقابل را در بین اخبار خود قرار می‌دهد و تا رسیدن به تعداد بازدید خاصی آن را از کانال حذف نمی‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *