شورای نگهبان ضامن استحکام امور مجلس است

9:59 - 23 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۹۵۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان نهاد بالاسری مجلس نیست، گفت: جایگاه نمایندگان، یک جایگاه رفیع از لحاظ تقنینی و نظارتی است.
شورای نگهبان ضامن استحکام امور مجلس استبه گزارش گروه سیاسی ، محمدرضا علیزاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 23 تیرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از آیت الله آملی لاریجانی جهت معرفی وی به مجلس درباره سوابق اجرایی خود گفت: اوایل اردیبهشت 58 سرپرست دادگاه انقلاب قائمشهر و پس از آن با حفظ سمت رئیس دادسرای انقلاب ساری بودم و در اردیبهشت سال 60 به امر شهید دکتر بهشتی به تهران منتقل و در دفتر ایشان مشغول به کار شدم و پس از آن در سازمان بازرسی کشور که براساس قانون اساسی تشکیل شد حضور یافتم که ابتدا به عنوان مامور در این سازمان و پس از آن تا سال 1373 به عنوان معاون بازرسی انجام وظیفه کردم.

علیزاده افزود: با انتصاب آیت الله شاهرودی به ریاست قوه قضائیه، معاون رئیس قوه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شدم.

وی با اشاره به سوابق حضور در شورای نگهبان ادامه داد: در سال 65 از طرف شورای عالی قضایی به عنوان عضو شورای نگهبان معرفی شدم و مجلس دوم به بنده رأی داد و از آن تاریخ به طور مستمر در این شورا حضور دارم و نمایندگان به جز دور اول در تمامی دوره‌های ریاست آیت الله یزدی و آیت الله شاهرودی و آیت الله آملی لاریجانی رأی دادند.

علیزاده با بیان اینکه تمایلی به حضور در دوره جدید به عنوان حقوقدان شورای نگهبان نداشتم، گفت: شاید یکی از دلایل معرفی بنده این بوده که مدتی قبل از انتصاب روسای قوه قضائیه در شورای نگهبان با آن‌ها همکاری داشته‌ام و به دلیل شناخت، من را معرفی کرده‌اند.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، افزود: جایگاه نمایندگان، یک جایگاه رفیع از لحاظ تقنینی و نظارتی است و شورای نگهبان ضامن استحکام امور مجلس است و قوانین مجلس را با شرع اسلامی و قانون اساسی تطبیق می‌دهد تا قانونی خلاف شرع نباشد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان نهاد بالاسری مجلس نیست، ادامه داد: تلاش من در تمام این دوران‌ها حفظ وضعیت ارتباط اعضای شورای نگهبان و مجلس در حد امکان بوده است، البته نواقصی در این زمینه وجود داشته که با کیاست رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان این نواقص حل شود.

علیزاده با بیان اینکه سعی شده ارتباط نزدیک با نمایندگان در خصوص تقنین داشته باشم، بیان کرد: هیچگاه از حضور در کمیسیون‌ها دریغ نکرده و همیشه سعی کرده‌ام نظرات شورای نگهبان را به کمیسیون‌ها منتقل کنم و نظرات نمایندگان را به درستی دریافت کنم.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با تشکر از رئیس قوه قضائیه به جهت معرفی وی به عنوان نامزد حقوقدان شورای نگهبان به مجلس افزود: اگر در دوره جدید به بنده رأی داده شود سعی می‌کنم بیش از پیش در راستای همدلی و همدلی مجلس و شورای نگهبان تلاش کنم و اگر هم به من رأی داده نشود در هر سمت و جایگاهی به نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *