رژیم صهیونیستی مورد حمایت مدعیان حقوق بشر است

12:57 - 14 مرداد 1393
کد خبر: ۱۹۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کشورهای سلطه‌گر از حقوق بشر به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند، گفت: رژیم صهیونیستی بیش از 10 هزار کشته و زخمی بر جا گذاشته، اما مورد حمایت مدعیان حقوق بشر است.

: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کشورهای سلطه‌گر از حقوق بشر به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند، گفت: رژیم صهیونیستی بیش از 10 هزار کشته و زخمی بر جا گذاشته، اما مورد حمایت مدعیان حقوق بشر است.
به گزارش ، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در همایش روز حقوق بشر و کرامت انسانی، گفت: مساله حقوق بشر مساله بسیار مهمی است که از دو منظر نظری و عملی باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: ما بدون داشتن مبنای قوی نمی‌توانیم به صورت مستند بحث‌های حقوق بشری را جا بیندازیم.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اعلامیه حقوق بشر بیش از نیم قرن پیش تصویب شده ولی در اجرا مشکل دارد، اضافه کرد: این اعلامیه ابزاری برای کشورهای سلطه‌گر و مدعی حقوق بشر است.
وی تصریح کرد: وضعیت فلسطین و غزه امتحان بزرگی برای کشورهای مدعی حقوق بشر است. کودکان خردسال، مرد و زن، پیر و جوان در معرض جنایات جنگی هستند. رژیم صهیونیستی ملتی را برای سالیان سال آواره کرده و این ملت امروز در زیر شدیدترین بمباران‌ها قرار دارد و این برای جامعه حقوق بشری یک تنبه است به این معنا که کشورهای سلطه‌گر حقوق بشر را نه برای حقوق بشر، بلکه برای اهداف پلید خود می‌خواهند.
آملی لاریجانی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بیش از 10 کشته و زخمی بر جا گذاشته است و بیمارستان‌ها و مساجد را تخریب می‌کنند اما همین کشور مورد حمایت مدعیان حقوق بشر است.
رئیس قوه قضاییه یادآور شد: آمریکا و اروپا که فریاد حقوق بشرشان دنیا را کر کرده و تحریم‌ها را تحمیل می‌کنند، از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت می‌کنند و به این رژیم جایزه 250 میلیون دلاری برای دفاع از خود می‌دهند.
وی گفت: البته ما نباید به دلیل سوء‌استفاده‌هایی که می‌شود مساله مهم حقوق بشر را کنار بگذاریم.
آملی لاریجانی اظهار کرد: کسانی که اعلامیه جهانی حقوق بشر را نوشته‌اند چه تعمدا و چه از روی غفلت، یک حقوق بشر ثابت را تصویر کردند و لذا برای همه بشر حقی را اثبات کردند، اما این سوال مهم مطرح می‌شود که آیا حقوق بشر مطلق را می‌توانیم تصویر کنیم؟
رئیس قوه قضاییه گفت: کرامت انسانی برای ما که معتقدیم انسان مخلوق و تجلی حق‌تعالی است یک معنا دارد و برای یک آدم سکولار معنای دیگری دارد.
وی اظهار کرد: ما باید به دنبال تبیین و نگاشتن مجموعه‌ای از حقوق بشر اسلامی با تبیین خاص دینی، متافیزیکی و هستی‌شناسانه‌اش باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *