فروزنده درباره استخدام بدون آزمون 400 هزار نفر در دولت احمدی‌نژاد توضیح داد

12:11 - 14 مرداد 1393
کد خبر: ۱۹۶۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون توسعه منابع انسانی رئیس جمهور سابق گفت: در دولت دهم هیچ‌گونه استخدام غیررسمی و غیرقانونی صورت نگرفته است و اخبار مطرح شده پیرامون این موضوع تنها شانتاژ خبری است.

: معاون توسعه منابع انسانی رئیس جمهور سابق گفت: در دولت دهم هیچ‌گونه استخدام غیررسمی و غیرقانونی صورت نگرفته است و اخبار مطرح شده پیرامون این موضوع تنها شانتاژ خبری است.

لطف‌الله فروزنده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان درباره اخباری که اخیرا مبنی بر استخدام 400 هزار نفر به صورت غیررسمی در زمان مدیریت وی در دولت دهم منتشر شده است، اظهار کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الفاظ حقوقی به خوبی آشنا نیستند از این رو موضوعاتی را در قبال دولت گذشته بیان می‌کنند که سبب از بین رفتن خدمات این دولت می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون، فرآیند استخدام چه به صورت رسمی و چه به صورت پیمانی در کشور ما باید براساس آزمون صورت گیرد که این روند در دولت دهم نیز به طور کامل و طبق قانون رعایت و انجام شده است.

معاون توسعه منابع انسانی دولت دهم تصریح کرد: تنها اقدامی که در دولت دهم درباره روند شرایط کاری استخدام ها صورت گرفت و گویا همین موضوع باعث اعتراض آقایان شده، حذف شرکت‌های خدماتی وارد کننده نیرو کار بود که تنها به منظور حفظ شأن افراد صورت گرفت.

وی تاکید کرد: دولت دهم طبق ماده 24 قانون مدیریت، برای جلوگیری از اسراف، شرکت‌های وارد کننده نیروی کار را از فرآیند استخدام حذف و به صورت مستقیم با نیروهای کار قرارداد بسته است.

فروزنده اظهارکرد: هیچگونه استخدام غیررسمی در دولت دهم صورت نگرفته است و اخبار مطرح شده پیرامون این موضوع تنها یک شانتاژ خبری است؛ چون مدرکی درباره عدم رعایت قانون از سوی دولت دهم درباره این موضوع وجود ندارد.

به گزارش میزان، محمود عسگری آزاد ،جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت یازدهم در جلسه اخیر خود با نمایندگان مجلس با اعلام استخدام ۶۵۰ هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی یا قراردادی در دولت احمدی نژاد، عنوان کرده بود: استخدام 400 هزار نفر از این افراد بدون برگزاری آزمون و نشر آگهی بوده است. بر همین اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فراخواندن لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه منابع انسانی دولت محمود احمدی نژاد از وی خواسته‌اند که گزارش جامعی را درباره این موضوع ارائه دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *