ادغام اتحادیه خواسته‌های اعضای صنف را برآورده نمی‌کند

5:15 - 22 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۲۵۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه نان سنگکی تهران در خصوص ادغام اتحادیه های همگن گفت: به دلیل اینکه خواسته های اعضای صنف نان سنگکی با ادغام برآورده نمی‌شود، مخالف اجرای این طرح هستیم و اجرای این طرح تنها به ضرر نانوایان سنگکی خواهد بود.
به گزارش گروه اقتصاد ،محمدرضا نظرنژاد در خصوص ادغام اتحادیه‌های صنفی گفت: به دلیل اینکه خواسته های اعضای صنف نان سنگکی با ادغام برآورده نمی‌شود، مخالف اجرای این طرح هستیم و اجرای این طرح تنها به ضرر نانوایان سنگکی خواهد بود.

وی افزود: بعد از گذراندن مشکلات فراوان نانوایان سنگکی در سال‌های اخیر تا حدودی توانستیم مشکلات را برطرف کنیم و در صورت ادغام این اتحادیه با اتحادیه نانوایان مشکلات عدیده از جمله بحث سهمیه بندی آرد، قیمت نان و آرد، وزن چانه و … دوباره قوت خواهد گرفت؛ به همین دلایل مخالف اجرای این طرح هستیم.
 
وی با بیان اینکه اتحادیه نان سنگکی درآمد پایینی دارد، افزود: با ادغام این اتحادیه مشکلات مالی دو چندان خواهد شد و نمی توانیم جوابگوی اعضای صنف باشیم.
 
نظرنژاد در خصوص نانوایان آزاد پز نیز گفت: اعضای صنف نان سنگکی آمادی لازم را برای آزادپزی دارند اما مسئولان ذیربط در این زمینه همکاری لازم را با اتحادیه ندارند در حالی که درخواست دولت آزادپزی بوده است.
 
رئیس اتحادیه نان سنگکی تهران تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ نانوایی سنگکی در تهران فعال است که ۴۰ درصد آنها به صورت آزادپز فعالیت می‎کنند و اگر دولت در زمینه مجوز و سهمیه آرد گندم همکاری کند، بقیه اعضای صنف آمادگی لازم را برای آزادپزی دارند.
 
نظرنژاد اظهار کرد: هدف اصلی اتحادیه نان سنگکی ارائه نان با کیفیت و قیمت مناسب است و از خرداد ماه سال ۹۳ تاکنون افزایش قیمتی را نداشته ایم و قیمت هر عدد نان سنگک با وزن چانه ۴۵۰ با قیمت یک هزار و ۳۰۰ تومان در نانوایی های آزادپز به فروش می‌رسد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *