رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تأثیر هیجانات بیش از واقعیت بر روند سهام پتروشیمی بوعلی

10:05 - 19 تير 1395
کد خبر: ۱۹۵۱۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پیش بینی می‌شود سهام پتروشیمی بوعلی بیشتر تحت تأثیر جو روانی قرار گیرد ولی در واقعیت تأثیر چندان منفی در روند بازار سهام نخواهیم داشت.
به گزارش ، آژیر خطر در پتروشیمی بوعلی سینا که (چهارشنبه، ١٦ تیرماه) در آتش می‌سوخت به دلیل ازدیاد حریق مخزن ٢٠٠١ به صدا درآمد، آتش این مخزن صبح (پنجشنبه، ١٧ تیرماه) تا حدودی مهار شده بود و بالاخره بامداد روز جاری این حریق به طور کامل خاموش شد.
 
با این حال احتمالات زیادی برای روند سهام پتروشیمی بوعلی که زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است پیش بینی می‌شود ولی در کنار این احتمالات واقعیت این است که سهام بوعلی از سال 92 مورد معامله قرار نگرفته است و متوقف شده و آخرین قیمت معامله سهام بوعلی  100 تومان بوده است.
 
با این تفاسیر عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با میزان در خصوص تأثیر آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در روند سهام این شرکت گفت: شرکت‌های پتروشیمی تا حدود زیادی تحت پوشش بیمه قرار دارند و با توجه به اینکه خسارت‌های این حادثه هنوز برآورد نشده پیش بینی می‌شود تأثیر منفی چندانی بر روند سهام را شاهد نباشیم.
 
وی در ادامه افزود: نماد پتروشیمی بوعلی از سال 92 مورد معامله قرار نگرفته است و آخرین قیمت معامله این سهام در بازار 100 تومان بوده که پس از آن متوقف شده و دیگر معامله جدیدی نداشته که بتوانیم پیش بینی روند نزولی آن را در بازار داشته باشیم.
 
کارشناس بازار سهام با اشاره به تأثیر روانی این حادثه بر روند سهام هلدینگ خلیج فارس گفت: با توجه به اینکه سهام بوعلی حدود دو سال است که متوقف شده و انتظار می‌رود تأثیر منفی چندانی بر روند بازار نداشته باشد ولی به واسطه زیرمجموعه بودن هلدینگ خلیج فارس انتظار تأثیر جو روانی آن بر روند بازار دور از واقعیت نیست زیرا بازار سهام بیشتر از واقعیت به هیجانات پیرامون خود واکنش نشان می‌دهد و این امکان وجود دارد که با روند منفی در سهام این گروه روبرو باشیم، که قطعاً طولانی نخواهد بود و متوقف خواهد شد.
 
ثابت خاطر نشان کرد: تا زمانی که خسارت واقعی این حادثه به طور دقیق برآورد نشود و ابعاد آن مشخص نشود پیش بینی روند سهام این شرکت واقعیت نخواهد بود.

حال باید منتظر عکس‌العمل بورس و هلدینگ خلیج فارس نسبت به این حادثه بود و دید در واقعیت سهام این شرکت با روند منفی روبرو خواهد شد و یا این موضوع تاثیر چندانی بر بازار سهام نخواهد داشت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *