کشورهای مستقل در برابر تروریسم متحد شوند/ قدردانی از مواضع ونزوئلا در خصوص فلسطین

11:08 - 14 مرداد 1393
کد خبر: ۱۹۵۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا با ابراز خرسندی از روابط صمیمانه و دوستانه میان تهران – کاراکاس در سال‌های اخیر گفت: اراده دولت تدبیر و امید توسعه روابط بین دو کشور دوست در همه زمینه‌ها است.

: رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا با ابراز خرسندی از روابط صمیمانه و دوستانه میان تهران – کاراکاس در سال‌های اخیر گفت: اراده دولت تدبیر و امید توسعه روابط بین دو کشور دوست در همه زمینه‌ها است.

به گزارش ، حسن روحانی با تاکید بر اینکه کشورهای مستقل باید در برابر جنایت و تروریسم متحد شوند، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار نزدیک و استراتژیک با همه کشورهای مستقل آمریکای لاتین نظیر ونزوئلا که در برابر ابرقدرت‌ها از جمله آمریکا ایستادگی می کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس جنبش غیرمتعهدها با قدردانی از مواضع کشور ونزوئلا در مسایل مربوط به فلسطین، سوریه و عراق و همچنین از مواضع مثبت این کشور در مبارزه با تروریسم، گفت: متاسفانه در همه کشورهایی که تجاوز و ترور وجود دارد، متجاوزان و تروریست‌ها از سوی برخی قدرت‌های بزرگ و استکبار جهانی حمایت می‌شوند.

رئیس‌جمهور گفت: همه باید در برابر توطئه‌های دشمنان متحد شویم و دست در دست یکدیگر دهیم و نگذاریم آنها به ملت‌های در حال توسعه فشارآورند. البته بی‌تردید ملت‌ها و دولت‌های در حال توسعه در برابر قدرت‌هایی که قصد مداخله در امور داخلی کشورشان را دارند، پیروز نهایی خواهند بود.

روحانی اقدام رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا در قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: خوشحالیم که آقای مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا راه هوگو چاوز را ادامه می‌دهد.

خائوا: ونزوئلا با جمهوری اسلامی ایران کاملا متحد و هماهنگ است

الیاس خائوا وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهور کشورش به روحانی و قدردانی از برگزاری نشست کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهد‌ها در تهران ابراز امیدواری کرد که همکاری‌ها ومناسبات دو جانبه تهران و کاراکاس در راستای منافع دو دولت توسعه یابد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با بیان اینکه خط سیاسی و فکری ونزوئلا همان مسیر هوگو چاوز رییس جمهور فقید این کشور است، گفت امروز بیش از هر زمان دیگر ما نیازمندیم در کنار هم باشیم تا بتوانیم در مقابل امپریالیسم جهانی مبارزه و ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به مواضع چاوز در دفاع از حقوق ملت‌ها بویژه ملت فلسطین گفت: در این راستا رییس جمهور فقید ونزوئلا ۷ سال پیش رابطه سیاسی با رژیم صهیونیستی را قطع کرد و گذشت زمان نشان داد این تصمیم بسیار درست بوده است.

خائوآ گفت: ونزوئلا از هر نوع ابتکار و برنامه تهران در خصوص مسایل منطقه ای از جمله سوریه، عراق و به خصوص فلسطین حمایت می‌کند و با جمهوری اسلامی ایران کاملا متحد و هماهنگ است.

وی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در شهریورماه امسال اظهار امیدواری کرد که همکاری دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد چرا که اراده سیاسی دولت ونزوئلا آغاز همکاری‌های تازه با جمهوری اسلامی ایران است.

رایزنی ظریف با وزیر خارجه ونزوئلا

وزیر امور خارجه ایران نیز در دیدار با وزیر خارجه ونزوئلا با قدردانی از مواضع صریح و انقلابی دولت ونزوئلا در قبال کشتار مردم بی‌دفاع غزه و اقدامات ویرانگر و ضد‌انسانی رژیم صهیونیستی، روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا را رابطه‌ای مستحکم و قوی دانست که از ظرفیت بالایی برای ارتقا در زمینه‌های مختلف برخوردار است.

محمدجواد ظریف حرکت کشورهای منطقه آمریکای لاتین را حرکت اصیلی دانست که برای آینده جهان مهم خواهد بود و در همین ارتباط ایستادگی ونزوئلا در برابر دیدگاه‌های یک‌جانبه‌گرایانه در جهان را ارزشمند ارزیابی کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری موفق کمیته فلسطین در تهران قدردانی کرد و از هر نوع اقدام برای جلوگیری از کشتار مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین با مرور ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های دوطرفه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، فرصت برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در آینده را زمینه مناسبی برای بررسی راه‌های توسعه مناسبات دانستند و انجام سفرهای متقابل در سطوح مقامات عالی دو کشور را برای بستر سازی ارتقای همکاری‌ها با اهمیت ارزیابی کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *