رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شروع فعالیت شرکت کشتیرانی هند برای حمل نفت از ایران

1:30 - 19 تير 1395
کد خبر: ۱۹۴۹۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
بزرگترین شرکت کشتیرانی هند پس از چهار سال وقفه، در ماه جاری میلادی حمل نفت ایران را از سر می گیرد.
به گزارش گروه اقتصاد،رئیس شرکت شیپینگ کورپوریشن هند (اس سی آی) گفت، بزرگترین شرکت کشتیرانی این کشور پس از چهار سال وقفه، در ماه جاری میلادی حمل نفت ایران را از سر می گیرد و یک محموله نفتی را برای یک پالایشگاه دولتی این کشور حمل خواهد کرد.
 
انتشار این خبر موجب شد سهام شرکت اس سی آی در بازار بورس بمبئی حدود 9 درصد افزایش یابد که این بیشترین افزایش سهام یک شرکت کشتیرانی از سپتامبر 2015 تاکنون است.
 
اس سی آی در سال 2012 زمانی که تحریم های هسته ای غرب علیه این کشور وضع شد و امکان پوشش بیمه ای محموله های نفتی از بین رفت، حمل نفت ایران را متوقف کرد.
 
بعد از لغو تحریم ها در ماه ژانویه، کلوب های گروه بین المللی حمایت و جبران خسارت که به طور کلی پوشش بیمه ای تانکرها را بر عهده دارند، توانستند از بازارهای غیر آمریکایی پوشش بیمه ای فال بک به دست آورند.
 
بی بی سینها، رئیس شرکت اس سی آی گفت: سطح پوشش بیمه ای فراهم شده از سوی پوشش فال بک اخیرا به 100 میلیون یورو (111.30 میلیون دلار) افزایش یافته که نسبتا بالاست و سطح قابل توجهی از حمایت را امکان پذیر می سازد.
 
اس سی آی قرار است در ماه جاری با استفاده از تانکرهای سایز کوچک سوئز ماکس خود یک محموله نفتی را از ایران به مقصد شرکت دولتی هندوستان پترولیوم حمل نماید.
 
سینها افزود: هنوز در این باره تصمیم گیری نشده که... کدام یک از تانکرهای شرکت اس سی آی قرار است به ایران برود.
 
وی افزود، اس سی آی قبلا قراردادهایی با شرکت های هندوستان پترولیوم، بهارات پترولیوم و مانگالور برای حمل نفت ایران داشته است.
 
بی کی نامدئو، رئیس پالایشگاه های شرکت هندوستان پترولیوم گفت: این شرکت بعد از 3 سال در ماه جولای خرید نفت از ایران را از سر خواهد گرفت زیرا پوشش بیمه ای اکنون برای پالایشگاه های فرآوری کننده نفت خام ایران فراهم گشته است.
 
بی کی داتا، رئیس پالایشگاه های شرکت بهارات پترولیوم هم تایید کرد که این شرکت قصد دارد در ماه جاری از ایران نفت وارد نماید.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *