رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ریشه بحران‌های منطقه اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی است

10:52 - 14 مرداد 1393
کد خبر: ۱۹۴۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس‌جمهور سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را برقراری و تقویت صلح، عدالت و اعتدال دانست و تاکید کرد: معتقدیم جنگ و خشونت و تقابل ملت‌ها و کشورها با یکدیگر، به نفع جامعه بشری نیست و همه باید با اتحاد و همدلی در مسیر رشد و توسعه همه جانبه گام بردارند.

: رئیس‌جمهور سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را برقراری و تقویت صلح، عدالت و اعتدال دانست و تاکید کرد: معتقدیم جنگ و خشونت و تقابل ملت‌ها و کشورها با یکدیگر، به نفع جامعه بشری نیست و همه باید با اتحاد و همدلی در مسیر رشد و توسعه همه جانبه گام بردارند.

به گزارش ، حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار با جبریل باسل وزیر امور خارجه لبنان با اشاره به اینکه ظلم و ارعاب و تسلط بر دیگران از طریق اشغال امکان دوام ندارد، اظهار کرد: هیچ گروه و رژیمی نمی‌تواند با تجاوز و اشغال و از بین بردن حقوق مردم به مسیر باطل خود ادامه دهد.

روحانی گفت: رژیم صهیونیستی طی ۶۶ سال گذشته در منطقه ما هر روز به اشغال و تجاوز خود ادامه داده‌اند و امروز ریشه معضلات این منطقه، اشغالگری و تجاوزگری این رژیم است.

رئیس جنبش عدم تعهد تاکید کرد: اینکه یک ملت برای سالیان دراز از وطن خود آواره بماند، قابل قبول نیست و خوشبختانه مردم لبنان و فلسطین با مقاومت خود، درس‌های فراموش نشدنی به رژیم صهیونیستی داده و خواهند داد.

روحانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خیال می‌کند با دو اهرم قدرت نظامی و حمایت بی‌قید و شرط آمریکا می‌تواند پیروز نهایی باشد، گفت: صهیونیست‌ها حتی این مسئله ساده را درک نمی‌کنند که هیچ کسی نمی‌تواند با ارعاب و تجاوز دائمی به حیات خود در یک منطقه ادامه دهد.

رئیس جنبش عدم تعهد با اشاره به اینکه امروزصهیونیست‌ها و سرویس‌های جاسوسی آنها اهرم دیگری را در اختیار گرفته‌اند و آن ایجاد گروه‌های تروریستی و تحریک آنها برای عملیات و جنایت در منطقه است، اظهار کرد: این گروه‌های تروریستی به ظاهر شعار دینی و اسلامی می‌دهند در حالی که فرسنگ‌ها از واقعیت دین اسلام فاصله دارند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: تنها راه مقابله با اشغالگری و تروریسم در منطقه، وحدت، همدلی و همکاری همه کشورها با این پدیده‌های شوم است.

روحانی با اشاره به ناامنی‌های اخیر لبنان، لزوم حفظ هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان، اهمیت وحدت ملی و یکپارچگی ارضی لبنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مطمئن هستیم دولت و ملت لبنان با اتحاد و ایستادگی و مقاومت به راحتی از همه مشکلات عبور خواهد کرد.

رئیس جنبش عدم تعهد تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حامی هر دولت و کشوری است که با تروریسم و اشغالگری مبارزه می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط با کشورهای منطقه بویژه لبنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از اهداف ما راهگشایی برای ایجاد ارتباط صمیمی‌تر در بخش‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با کشورهای منطقه از جمله لبنان است.

باسل: لبنان در کنار ایران ایستادگی می‌کند
وزیر امور خارجه لبنان نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها، گفت: لبنان در مسیر ایستادگی بر مواضع اصولی در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد .

باسل با بیان اینکه نشست تهران فرصت مناسبی بود تا تجربه مردم لبنان را درباره نحوه مقابله با صهیونیست‌ها و تروریسم مطرح کنیم، گفت: مردم لبنان خواستار صلح و دوستی هستند و دوست ندارند از زور استفاده کنند اما متاسفانه اسرائیلی‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند و مردم لبنان در جریان آزاد سازی جنوب کشورشان و جنگ ۲۰۰۶، این موضوع را ثابت کردند و این باعث شد که ثبات به لبنان بازگردد.

وی تصریح کرد: معتقدیم هیچ اقدامی جز مقاومت نمی‌تواند حقوق ملت فلسطین را اعاده کند .

وزیر خارجه لبنان با تجلیل از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه‌های افراطی و تکفیری گفت: مطمئن هستیم با اراده مستحکم و همزیستی و همکاری مشترک، سرانجام پیروز خواهیم شد.

وی افزود: برخی کشورهای منطقه به اختلافات مذهبی دامن زده و خطر رژیم صهیونیستی را فراموش کرده‌اند و این تاسف‌انگیز است.

باسل همچنین خواستار گسترش هر چه بیشتر روابط ایران و لبنان در همه عرصه‌ها شد و با تجلیل از روش‌های اعتدالگرایانه روحانی در مسایل داخلی و خارجی، گفت: دولت و ملت لبنان نسبت به موفقیت شما در دستیابی به اصلاحات مطلوب حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و امیدواریم حقانیت خود را برای همگان اثبات کرده و دروغ‌ها و ادعاهای بی‌اساس طرف مقابل خود را در صحنه بین المللی مانند مسئله هسته‌ای فاش کنید و لبنان در این مسیر در کنار شما خواهد بود.

دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در حاشیه اجلاس کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که روز دوشنبه در تهران برگزار گردید با جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار شرایط موجود در منطقه به‌ویژه غزه را سخت دانست و تحرک کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای دفاع از مردم در محاصره و تحت کشتار غزه را اقدامی مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد مجامع بین‌المللی نسبت به انجام وظایف خود در حفظ و صیانت از حقوق انسان‌های بیگناه در غزه عمل کند.

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز با تشکر از برگزاری موفق کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران، نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت در برابر اشغالگری و کشتار انسانهای بیگناه در غزه را ستود.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان همچنین اوضاع در عراق، سوریه و لبنان را مورد گفتگو قرار دادند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *