سهم 80 درصدی قاچاق در بازار لوازم آرایشی

9:00 - 16 تير 1395
کد خبر: ۱۹۴۱۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به طرح کالای سلامت محور و جمع آوری اقلام قاچاق این چنینی از بازار، از آمار 80 درصدی لوازم آرایشی قاچاق در بازار خبر داد.
سهم 80 درصدی قاچاق در بازار لوازم آرایشیبه گزارش گروه اقتصاد ،اجتهادی در خصوص طرح سلامت محور برای حمایت از تولید داخلی گفت: در طرح کالای سلامت محور به جهت حمایت از تولید داخلی و تجارت قانونی، اولویت کاری ما دارو و مکمل‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی است.
 
وی با اعلام اینکه مرزها قادر به کنترل نیست تا هیچ کالایی وارد نشود، افزود: با مغازه‌هایی که به عمد کالای قاچاق و غیر قانونی را عرضه می‌کنند و می‌فروشند، برخورد می‌شود چرا که مردم با اعتماد به دستگاه‌های نظارت کننده اقدام به خرید می‌کنند.»
 
اجتهادی با اشاره به آمار 80 درصدی لوازم آرایشی قاچاق در بازار گفت: برخی افراد با سوء استفاده از تسهیلات مسافران، لوازم آرایشی قاچاق وارد می‌کنند اما بیش از این سوء استفاده‌هایی است که از سهمیه و تسهیلات مرزنشینی، ملوانی و بازارچه‌های مرزی می‌شود.
پوراحمد نژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق استان تهران هم گفت: در یک نگاه تعاملی با اتحادیه مربوطه طرح موضوع شد و وقتی با تعامل به فهم مشترک برسیم که کالای قاچاق را جمع آوری کنیم، اقدامی پسندیده است.
 
پوراحمد نژاد ادامه داد: اتحادیه و صنوف همکاری کردند و وقتی یک صنف با میل خود اقدام به جمع آوری کالای قاچاق می‌کند، نشان می‌دهد درصد قاچاق در آن صنف عدد قابل توجهی است.
 
وی آمار ارائه شده درباره قاچاق لوازم آرایشی را تأیید کرد و افزود: بخش عمده کالای قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی توسط مسافران وارد می‌شود و باید مؤلفه‌هایی که برای خرید آن وجود دارد بررسی شود.
 
پوراحمد نژاد گفت: وجود کالای قاچاق چه به میزان خرد یا کلان، از نظر قانونی مجاز نیست؛ لذا باید زمینه آن را با تعامل اتحادیه و اصناف که همکاری خوبی نیز انجام دادند، مدیریت کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *