درخواست50کشوربرای‌برخورد دادگاه بین‌المللی کیفری با جنایات جنگی ‌و ضد بشری صهیونیست‌ها

15:51 - 13 مرداد 1393
کد خبر: ۱۹۳۹
دسته بندی: سیاست
50 کشور شرکت کننده در نشست وزیران امورخارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای رسیدگی به وضعیت غزه در بیانیه پایانی این نشست از دادگاه بین المللی کیفری درخواست کردند تا با جنایات جنگی و ضد بشری رژیم صهیونیستی در فلسطین برخورد کند.

: 50 کشور شرکت کننده در نشست وزیران امورخارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای رسیدگی به وضعیت غزه در بیانیه پایانی این نشست از دادگاه بین المللی کیفری درخواست کردند تا با جنایات جنگی و ضد بشری رژیم صهیونیستی در فلسطین برخورد کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، صبح امروز (دوشنبه) تهران میزبان نشست وزیران امورخارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای رسیدگی به وضعیت غزه در هتل آزادی بود که دقایقی پیش این نشست پایان یافت و شرکت کنندگان در بیانیه پایانی ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی از مجامع بین المللی برای توقف فوری و بدون شرط حملات درخواست کردند.

درخواست از شورای امنیت برای عمل به وظایف خود و اجابت درخواست جامعه بین المللی برای رسیدگی به این بحران و اتخاذ تصمیماتی جهت توقف تهاجم رژیم صهیونیستی از جمله مهم ترین محورهای این بیانیه است.

درخواست توقف فوری و بدون شرط حملات رژیم صهیونیستی و رفع فوری و بدون شرط محاصره غزه و بازگشایی فوری تمامی گذرگاه ها از دیگر محورهای این بیانیه است.

شرکت کنندگان در این نشست جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم غزه و نابودی ساختمان ها و زیرساخت ها را بشدت محکوم کردند و امدادرسانی فوری به مردم غزه و ارسال کمک توسط همه سازمان های تخصصی و بین المللی را الزامی دانستند.

50 کشور شرکت کننده در نشست تهران ضمن اظهار نگرانی عمیق از وضعیت وخیم بیش از 6 هزار زندانی فلسطینی و شکنجه آنها از جمله زنان و کودکان، آزادی فوری و بدون شرط آنها را درخواست کردند.

مهمانان نشست وزیران امورخارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای رسیدگی به وضعیت غزه از تصمیم شورای حقوق بشر برای تحقیق مستقل بین المللی از نقض گسترده حقوق بشر در کل سرزمین های اشغالی به خصوص در غزه تحت محاصره استقبال کردند.

نمایندگان 50 کشور شرکت کننده همچنین بر ضرورت ادامه جلسات و مشورت های جنبش عدم تعهد از طریق کمیته فلسطین و دفتر هماهنگی در نیویورک برای پیگیری وضعیت در غزه و خواسته های جلسه امروز تاکید کردند.

50 کشور حمایت بی قید و شرط از مردم فلسطین، اعلام همبستگی کامل از مردم فلسطین و حمایت از نبرد مقاومت و طولانی آنها برای رسیدن به خواسته های مشروع را کردند.

محورهای بیانیه پایانی نشست وزرای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد :

1- محکومیت شدید و قاطع جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم غزه و نابودی ساختمان ها و زیرساختها.

2- درخواست توقف فوری و بدون شرط حملات رژیم صهیونیستی.

3- درخواست رفع فوری و بدون شرط محاصره غزه و بازگشایی فوری تمامی گذرگاه ها.

4- تأکید بر ضرورت امداد رسانی فوری به مردم غزه و درخواست از همه سازمان های تخصصی بین المللی برای ارسال کمکهای فوری.

5- درخواست از شورای امنیت برای عمل به وظایف خود و اجابت درخواست جامعه بین المللی برای رسیدگی به این بحران و اتخاذ تصمیماتی برای توقف تهاجم رژیم صهیونیستی.

6- درخواست از دادگاه بین المللی کیفری برای برخورد با جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که در فلسطین رخ می دهد.

7- اظهار نگرانی عمیق از وضعیت وخیم بیش از شش هزار زندانی فلسطینی و شکنجه آنها از جمله زنان و کودکان و درخواست آزادی فوری و بدون شرط آنها.

8- استقبال از تصمیم شورای حقوق بشر، برای تحقیق مستقل بین المللی از نقض گسترده حقوق بشر در کل سرزمین های اشغالی به خصوص در غزه تحت محاصره.

9- تأکید بر ضرورت ادامه جلسات و مشورت های جنبش عدم تعهد از طریق کمیته فلسطین و دفتر هماهنگی در نیویورک برای پیگیری وضعیت در غزه و پیگیری خواسته های این جلسه.

10 - اعلام حمایت بی قید و شرط از فلسطین و اعلام همبستگی کامل از مردم فلسطین و حمایت از نبرد (مقاومت) و طولانی آنها برای رسیدن به خواسته های مشروع آنها.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *