شرایط مسدود کردن چک چیست؟

18:51 - 14 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۸۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیا صادرکننده چک می‌تواند هنگام سررسید، اعلام مفقودی نموده و آن را مسدود نماید؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند.
به گزارش ، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره مسدود کردن چک این است:

با سلام یک فقره چک 800 هزار تومانی از مشتری گرفتم. مشتری چک را مسدود کرده و اعلام مفقودی نموده است. من هم همان روز  چک را برگشت زدم.  الان باید چکار کنم؟

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین: برابر ماده ۳ قانون چک صادر کننده باید در تاریخ مندرج در چک معادل مبلغ مذکور در بانک محال علیه وجه نقد داشته باشد و نباید تمام یا قسمتی از وجهی را که به اعتبار آن چک صادر کرده به صورتی از بانک خارج نماید یا دستور عدم پرداخت وجه چک را دهد و از پرداخت وجه چک خودداری نماید. 

در این صورت با شکایت دارنده چک، موضوع قابل تعقیب و مجازات بوده؛ مگر اینگه صادر کننده اقدام به شکایت کیفری کلاهبرداری یا خیانت در امانت نماید و این موضوع را ثابت کند.


مهدی تاجیک
|
-
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
سلام من یک برگ چکم رو که مبلغ تاریخ امضا خورده بود رو گم کردم به بانک برای مسدود کردن مراجعه کردم و برای 7روز جلوی چک رو گرفتن تا دستور قضایی...حالا میخواستم ببینم این دستور دادگستری رو میشه از شورای حل اختلاف گرفت؟ اگه نمیشه کلا باید به کجا مراجعه کنم برای گرفتن این دستور و اینکه چقدر زمان میبره تا دستور رو از دادگستری و مراجع قضایی بگیرم؟ و اینکه کلا روال اداری و فرم های مورد نیاز چی هستن و چطور تهیه کنم و کارم رو انجام بدم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *