حامیان جنایات صهیونیست‌ها مانع سفر نمایندگان ایران به غزه/ مصر حاضر به صدور روادید نیست

15:50 - 13 مرداد 1393
کد خبر: ۱۹۳۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: تلاش های هیات پارلمانی ایران با نیت کمک و همدردی با مردم مظلوم غزه در بین امواج سیاست کثیف استعمارگران که کشور مصر را به عنوان مانعی بر سر آنها قرار داده اند، گم شده و تاکنون نمایندگان پارلمان جمهوری اسلامی ایران نتوانسته اند، روادید خود را برای اعزام به غزه از مصری ها دریافت کنند.

: تلاش های هیات پارلمانی ایران با نیت کمک و همدردی با مردم مظلوم غزه در بین امواج سیاست کثیف استعمارگران که کشور مصر را به عنوان مانعی بر سر آنها قرار داده اند، گم شده و تاکنون نمایندگان پارلمان جمهوری اسلامی ایران نتوانسته اند، روادید خود را برای اعزام به غزه از مصری ها دریافت کنند، تاجایی که انجام این سفر در هاله ای از ابهام قرار گرفته و اخبار ضد و نقیضی در خصوص منتفی شدن اعزام نمایندگان به غزه شنیده می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ، قتل فجیع نوجوان16 ساله فلسطینی به نام محمد ابوخضیر در تاریخ دوازدهم تیرماه سال جاری در قدس که به بهانه قتل سه شهرک نشین صهیونیستی صورت گرفت سناریوی جدید و از پیش طراحی شده توسط آمریکا و اسرائیل برای نمایش قساوت رژیم صهیونیستی در نوار غزه بود.

شمار قربانیان حملات اسرائیل در غزه که تعدادی زیادی از آنها را کودکان تشکیل می دادند از 1700 نفر نیز گذشت و موجی از انزجار را در سطح بین المللی به همراه آورد، صحنه های منتشر شده از فجایع غزه به دست رژیم کودک کش اسرائیل تعداد زیادی از افراد با نیت بشردوستانه از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران را بر آن داشت که برای کمک و همدردی با مردم مظلوم غزه به این منطقه سفر کنند.

اولین خبرها در مورد سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ بیست و چهارم تیرماه سال جاری در خبرگزاری ها منتشر شد و در پی آن نمایندگان، مصاحبه های متعددی کردند که متن سخنان آنها حاکی از سفری قریب الوقوع به غزه بود که در نهایت در پیچ و تاب جاده سیاست کثیف استعمارگران به درازا کشید.

در همین خصوص عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در اولین مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها در مورد علت اصلی این سفر گفت: این کاروان به منظور سرکشی به خانواده‌های شهدای غزه و عیادت از جانبازان و آسیب دیدگان جنگ اخیر و همچنین ارسال کمک‌های انسان دوستانه مردم ایران به این منطقه است.

حسن کامران که مسئولیت انجام این سفر بر عهده وی گذاشته شده بود، اظهار کرد: یکی از مصوبات جلسه کمیسیون امنیت ملی تشکیل کاروانی برای اعزام به غزه بود که بنده مسئولیت این کاروان را عهده دار هستم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون 14 نفر از نمایندگان مجلس به صورت داوطلب برای اعزام به غزه ثبت نام کرده‌اند، گفت: امیدواریم این کاروان هرچه زودتر شکل بگیرد و به زودی اعزام شویم البته ما براساس وظایف اداری و دیپلماسی خود با کشور مصر که در ایران نماینده دارد، این موضوع را در میان می‌گذاریم تا اعزام ما و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به صورت اداری دنبال شود.

وی در پایان با اشاره به این کمک‌ها گفت: بخشی از این کمک‌ها از سوی مردم تأمین شده و بخشی دیگر را هلال احمر در اختیار ما قرار می‌دهد.

مذاکره ایران با مصر برای اعزام هیات پارلمانی از مرز رفح

در تاریخ پنجم مردادماه سال جاری، حسن کامران در مصاحبه دیگری به یکی از خبرگزاری ها درخصوص آخرین تحولات مرتبط با این سفر، گفت: پس از اعلام خبر این سفر بیش از سی نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور در این کاروان اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: به دلیل کمبود جا انتخاب نمایندگان با قرعه کشی صورت گرفته و از بین آنها پنج نفر به همراه من برای سفر به غزه انتخاب شدند.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم ادامه داد: پس از قرعه کشی با پیگیری مراحل اداری و همکاری وزارت امور خارجه اسامی نمایندگان برای صدور ویزا به سفارت مصر ارسال شد.

کامران خاطر نشان کرد: سفارت مصر روز شنبه تعطیل بود و امروز قرار است که درباره صدور ویزا برای حضور نمایندگان، پاسخ نهایی را بدهند و در صورت صدور ویزا، بلیت برای سفر به غزه رزو شده و نمایندگان فردا صبح عازم مصر خواهند شد.

اسامی نمایندگان مجلس برای اعزام به منطقه غزه اعلام شد

حسن کامران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی نیز در خصوص اعزام نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منطقه غزه، اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار بر این شد که تیمی متشکل از نمایندگان مجلس به منطقه غزه اعزام شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: تعیین این افراد بعد از ثبت نام به من محول شد بنابراین از تعداد 30 نماینده داوطلب 5 نفر را به قید قرعه انتخاب کردم.

کامران در اعلام اسامی نمایندگان اعزامی اینگونه بیان داشت: 1-محمد دهقان نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز و عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، 2- محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و عضو کمیسیون اصل 90 ، 3- اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، 4- عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان و عضو کمیسیون انرژی، 5- روح اله حسینیان نماینده مرد تهران و عضو کمیسیون اصل 90

مصر برای اعزام نمایندگان مجلس به غزه با ایران همکاری نکرد

در تاریخ هشتم مردادماه سال جاری سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین اخبار مربوط به این سفر با انتقاد از سیاست دولت مصر در خصوص جنگ غزه گفت: هیأت ۶ نفره پارلمانی مجلس شورای اسلامی برای اعزام به غزه منتظر صدور ویزا از سوی دولت مصر است که تاکنون همکاری لازم صورت نگرفته است.

سید محمدحسین نقوی‌حسینی با بیان اینکه هواپیمای حامل دارو و کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران منتظر صدور اجازه پرواز به مصر جهت کمک به مردم مظلوم غزه است، افزود: متاسفانه دولت مصر در این زمینه همکاری لازم را برای ارسال دارو و کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به غزه نداشته است و منتظر پاسخ مصر در زمینه صدور ویزای اعزام هیأت پارلمانی ایران به غزه هستیم.

در تاریخ دوازدهم مردادماه یکی ازنمایندگان اعزامی به غزه از عدم موافقت برای صدور ویزا از سوی کشور مصر خبر داد.

امتناع مصر از صدور روادید برای نمایندگان مجلس/سفر نمایندگان به غزه منتفی شد

اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان درباره سفر نمایندگان مجلس ایران به غزه، اظهار کرد: مصر تا این لحظه با سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به غزه موافقت نکرده است و از صدور ویزا امتناع ورزیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام مصر بیانگر آن است که مسئولان این کشور در خصوص فجایع اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه همدست بوده و تابع دستورات آمریکا و اسرائیل هستند.

کوثری با بیان اینکه سفر نمایندگان مجلس ایران با هدف کمک به ملت مظلوم غزه برنامه ریزی شده است، خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس ایران به منظور همدردی با مردم فلسطین، ایجاد دلگرمی در بین آنها و رساندن کمک های بشر دوستانه ملت ایران به غزه تصمیم به این سفر گرفتند که متاسفانه به دلیل نبود همکاری از سوی کشور مصر ناکام ماندند.

و در نهایت عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و مسئول انتخاب نمایندگان برای اعزام به غزه در تاریخ سیزدهم مردادماه از انتظار ایران برای دریافت ویزا از کشور مصر خبر داد و خبر لغو این سفر را تکذیب کرد.

سفر هیات پارلمانی ایران به غزه منتفی نیست

اما باوجود اعلام خبر منتفی شدن سفر نمایندگان مجلس به غزه و عدم همکاری مصر برای صدور روادید این سفر، رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به غزه در طی مصاحبه ای با اعلام اینکه اعزام نمایندگان مجلس به غزه لغو نشده است، گفت: براساس رایزنی‌هایی که با سفارت مصر در ایران درباره سفر نمایندگان مجلس به غزه داشته‌ایم، این کشور تا این لحظه هنوز اجازه تردد از مرز رفح برای ورود به غزه را به نمایندگان مجلس نداده است.

حسن کامران افزود: حدود ۱۰ روز است که رایزنی‌‌ها با سفارت مصر در ایران آغاز شده اما هنوز پاسخ روشنی در زمینه عبور نمایندگان از این کشور برای ورود به غزه، داده نشده و آن‌ها همواره تعطیلات عید فطر را بهانه کرده و از آن به عنوان عامل ایجاد خلل در صدور ویزا برای هیات پارلمانی ایران یاد می کنند.
وی خاطر نشان کرد: سفارت مصر روز شنبه تعطیل بود و امروز قرار است که درباره صدور ویزا برای حضور نمایندگان، پاسخ نهایی را بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: سفر ۶ تن از نمایندگان مجلس به غزه همچنان بر قوت خود باقی است و به محض دریافت مجوزهای لازم از کشور مصر، این سفر انجام می‌شود و هم اکنون نیز مشغول رایزنی با سفارت مصر هستیم و در صورت اخذ مجوز از این کشور، این سفر انجام خواهد شد.

باوجود اخبار ضد و نقضی که در خصوص انجام سفر نمایندگان مجلس ایران به غزه شنیده می شود و در شرایطی که سفر هیات پارلمانی ایران به غزه در هاله ای از ابهام قرار گرفته است، بازهم نمایندگان اعزامی از تلاش برای این سفر دست برنداشته اند و به دنبال دریافت روادید از کشور مصر برای انجام سفر و حمایت از ملت مظلوم فلسطین هستند، اگرچه به نظر می رسد مصری ها با وجود روی کار آمدن ژنرال السیسی، بیش از پیش تحت نفوذ و سلطه مستکبران قرار گرفته اند و فشار لابی های صهیونیستی و حامیان آنها از جمله آمریکا و انگلیس در نهایت مانع از انجام سفر هیئت پارلمانی ایران به غزه خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *