کنترل گوشی‌ هوشمند با اشاره چشم

1:45 - 15 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۶۰۸
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
گروهی از محققان بین المللی در حال توسعه نرم افزاری هستند که به شما اجازه کنترل گوشی‌ هوشمند خود را از طریق حرکات چشم می‌دهد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا، گروهی از محققان بین المللی در حال توسعه نرم افزاری هستند که به شما اجازه کنترل گوشی‌ هوشمند خود را از طریق حرکات چشم می‌دهد.با استفاده از این نرم افزار می‌توان تنها با حرکت چشم به انجام بازی پرداخت، برنامه‌های مختلف را باز و بسته کرد و کارهای مختلف دیگر را انجام داد.

این تیم که از موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، دانشگاه جورجیا و موسسه انفورماتیک ماکس پلانک آلمان هستند  قادر به توسعه نرم افزاری شدند که حرکات چشم افراد را در فاصله حدود یک سانتی متر بر روی تلفن همراه و 1.7 سانتی متر بر روی تبلت شناسایی می‌کند.

به گفته محققان این پژوهش، آنها در حال ارتقا بیشتر این نرم افزار با داده‌های جدید هستند.

برای رسیدن به این مهم، محققان یک برنامه به نام GazeCapture را توسعه دادند که داده‌های مختلفی را در مورد نحوه نگاه کردن افراد به گوشی‌های خود را در خارج از محدوده آزمایشگاهی و در محیط های مختلف جمع آوری می‌کند.

نگاه کاربران با دوربین جلو گوشی ثبت شده و به شکل یک نقطه ضربان دار بر روی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند نشان داده می‌شود.

اطلاعات به دست آمده از طریق GazeCapture سپس بر روی نرم افزاری به نام iTracker قرار گرفته که بر روی گوشی‌های آیفون قابل اجرا است. دوربین گوشی عواملی مانند موقعیت و جهت سر و چشم‌ها را در نظر گرفته تا نقطه تمرکز کابر را بر روی گوشی هوشمند تشخیص دهد.

حدود 1500نفر تاکنون در حال استفاده از برنامه GazeCapture هستند.

به گفته محققان از  این نرم افزار میتوان در تشخیص‌های پزشکی، به ویژه برای تشخیص مشکلاتی از جمله اسکیزوفرنی و تکان‌های مغزی استفاده کرد. نتایج این مطالعه  اخیرا در کنفرانس IEEE در سیاتل واشنگتن ارائه شده است.

/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *