تمهیدات ترافیکی برگزاری نماز عید فطر در مصلی/ بازگشایی درهای مصلی از ساعت 3:30 دقیقه

10:27 - 14 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۴۸۹
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی پلیس راهور ویژه نماز عید سعید فطر سال 95 را اعلام کرد.
تمهیدات ترافیکی برگزاری نماز عید فطر در مصلی

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،سردار تیمور حسینی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: برای پارک موتور سیکلت های نمازگزاران محل های ویژه ای در نظر گرفته شده و بر این اساس راکبان موتور سیکلت می توانند وسیله خود را در طول خیابانهای هویزه و خرمشهر در ضلع شرقی مصلی حد فاصل خیابان صابونچی و شهید قنبر زاده پارک کنند.

وی افزود: برای توقف خودروهای شخصی نمازگزاران نیز محدوده هایی در نظر گرفته شده و رانندگان خودروها می توانند در محور رسالت پارکینگ های حکمت، گل گشت و بنیاد مستضعفان و همچنین پارکینگ لجستیک ارتش واقع در خیابان شهید بهشتی خودروی خود را پارک کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به محدودیت های تردد در نظر گرفته شده اظهار کرد: تردد وسایل نقلیه از ساعت 4.30 دقیقه صبح روز عید فطر درخیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم مقام فراهانی ممنوع است.

حسینی ادامه داد: خیابان شهید علی اکبری از خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان بهشتی خیابان میرعماد از خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی و همچنین خیابان میر عماد از خیابان شهید مطهری تا شهید بهشتی نیز از دیگر معابری هستند که محدودیت های ترافیکی در آنها اعمال شده است.

وی در خصوص سایر مسیرهای منتهی به مصلی تهران که تردد در آنها ممنوع است، اظهار کرد: خیابان پاکستان در ضلع غربی مصلی امام خمینی(ره) طول خیابانهای هویزه و خرمشهر در حد فاصل صابونچی و خیابان شهید قنبر زاده مسیر غرب به شرق بزرگراه رسالت و همچنین مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سید خندان دارای محدودیت ترافیکی  خواهند بود.


محدودیت توقف

حسینی با اشاره به اعمال محدودیت توقف از ساعت 24 شب قبل برگزاری نماز،گفت: توقف خودروها در طول بزرگراه مدرس از هفت تیر تا حقانی در هر دو مسیر ممنوع است. همچنین توقف خودروها در اتوبان رسالت از آفیقا تا صیاد در هر دو مسیر به جز اتوبوس های شرکت واحد ممنوع است.

وی ادامه داد: توقف در خیابان قنبرزاده، طول خیابان بهشتی از میدان تختی تا قائم مقام،طول خیابان میرعماد،طول خیابان پاکستان، طول خیابان هویزه(به استثنا موتور سیکلت)، محدوده غربی میدان هفتم تیر شامل خیابان های زهره و قائم مقام و طول خیابان مطهری از بزرگراه مدرس تا سهروردی ممنوع است.

برخورد پلیس با خودروهای متخلف

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پنج پارکینگ در اطراف مصلی بزرگ امام خمینی (ره) به منظور پارک خودروهای نمازگزاران در نظر گرفته شده است.

حسینی افزود: این پارکینگ ها به اندازه پنج هزار خودرو ظرفیت دارند اما درخواست ما از مردم این است که تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی برای تردد استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به موقعیت پارکینگ های در نظر گرفته شده برای خودروهای نمازگزاران اظهار کرد: هر پارکینگ به گونه ای طراحی شده که افراد بر مبنای محل سکونت خود می توانند یکی از آن پارکینگ‌ها را انتخاب  کنند.

حسینی ادامه داد: ساکنان مناطق شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز پایتخت برای پارک خودروهای خود جهت حضور در مصلی تهران در روز عید سعید فطر با مشکلی مواجه نخواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه پارک خودرو در مناطق غیر مجاز سبب انتقال خودرو شهروندان خواهد شد، تصریح کرد: درصورتی که شهروندان خودروهای خود را در مسیرهایی که از قبل جهت تردد ممنوع اعلام شده پارک کنند خودروی آنها توسط نیروهای پلیس به مکان دیگری منتقل خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: خودروهایی که در روز عید سعید فطر منتقل می شوند به پارکینگ لجستیک و همچنین طول خیابان قائم مقام فراهانی و میرزای شیرازی برده خواهند شد.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی تحویل خودروهای منتقل شده به صاحبان آنها خاطر نشان کرد: صاحبان خودروها بعد از اتمام مراسم عید سعید فطر می توانند با تماس با شماره تلفن 63951501 الی 6 از محل خودروی خود مطلع شوند.

نصب بنرهای اطلاع رسانی در سراسر مسیر مصلی
حسینی از نصب بنرهای اطلاع رسانی در سراسر مسیر مصلی تهران خبر داد و گفت: سعی کرده ایم با اطلاع رسانی کافی شهروندان را از وضعیت محل های ممنوع جهت پارک خودرو مطلع کنیم و این ممنوعیت ها شامل موتورسیکلت ها نیز می شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص نحوه تردد شهروندان از محل پارکینگ های در نظر گرفته شده تا مصلی امام خمینی(ره) اذعان کرد: با توجه به اینکه مسیر برخی از پارکینگ‌ها از جمله پارکینگ پارک سوار بیهقی و همچنین بنیاد مستضعفان نسبت به محل مصلی تهران زیاد است با سازمان تاکسیرانی هماهنگ شده و وظیفه انتقال شهروندان به مصلی به ون ها واگذار شده است.

وی افزود: شهروندان علاوه بر مسیر رفت در مسیر برگشت از مصلی بزرگ امام خمینی(ره) نیز می توانند از تاکسی های ون برای تردد استفاده کنند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که درهای مصلی امام خمینی (ره) از چه ساعتی به روی نمازگزاران باز خواهند شد، خاطر نشان کرد: درهای مصلی از ساعت 3:30 دقیقه بامداد روز عید سعید فطر به روی نمازگزاران باز خواهند شد و از همان ساعت نیز پارکینگ‌ها در اختیار شهروندان قرار خواهند گرفت.

جا به جایی نمازگزاران با 1500 دستگاه اتوبوس

رئیس پلیس راهور تهران با ارائه آماری از تعداد اتوبوس های در نظر گرفته شده به منظور انتقال شهروندان به مصلی امام خمینی (ره) خاطر
نشان کرد: از 150نقطه شهر تهران 1500 دستگاه اتوبوس کار جابه جایی شهروندان به سمت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) را بر عهده خواهند داشت.

حسینی در خصوص ممنوعیت تردد وسائط نقلیه سنگین در روز عید سعید فطر اظهار کرد: تردد وسائط نقلیه سنگین تنها در معابر اطراف مصلی ممنوع خواهد بود و رانندگان این خودروها می توانند از سایر نقاط تردد داشته باشند.
تمهیدات ترافیکی برگزاری نماز عید فطر در مصلی/ بازگشایی درهای مصلی از ساعت 3:30 دقیقه



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *